vrijdag 22 september 2006

1500m

1500m zwemmen, vollen bak = afzien. Vooral als je gelijk als ik nog amper gezwommen hebt de laatste weken, maanden. Ik heb het even opgezocht. 5 zwemmtrainingen heb ik gedaan sinds Klagenfurt (16 juli), goed voor 12,4K. Gene vette dus. Ik had dan ook een tijd in gedachte van om en bij de 23'.

Ik zwom bij Eddy in de baan en koos direct zijn voeten, maar voelde al na 50m dat ik dit niet kon volhouden, anders zou het na een paar 100 meter al afgelopen zijn met mij. Ik verkoos dan maar een tempo te zwemmen dat ik dacht 1500m te kunnen houden. Tot halfweg ging het goed, ik zat toen op een schema van 1'30/100m. Vanaf daar begon het te slabakken. ik kon mij wel optrekken aan Jens die in de baan naast mij zwom. Vanaf 1000m was het vechten tegen een te sterke terugval. Eddy kwam dichter en zwom om mij te kunnen dubbelen. Mijn eergevoel kwam boven en ik perste er de laatste 100den meters nog eens alles uit om dit niet te laten gebeuren. Eindtijd 22'44 (dat is 1'31/100m) en niet ingehaald door "snelle" Eddy, die 1 seconde sneller zwom dan zijn voorspelde tijd. Van zelfkennis gesproken !

Ik was achteraf zeer tevreden, blijkbaar is mijn basis van het zwemmen breed genoeg om zonder al te veel training toch nog een fantsoenlijke tijd te zwemmen, mijn snelste 1500 in zwembad staat nog steeds op 22'15 (2004). Zo zie je dat om 30" sneller te zwemmen er heel trainingskilometers moeten gezwommen worden.

Winnaar gisteren en daar deed hij mijn pronostiek alle eer aan, Mario Appermans. Volgens mij de te kloppen man morgen. Els zei dat Mario er ongelofelijk scherp bijstaat, ik let daar zo niet op, maar vrouwen blijkbaar wel hé. Volgens haar zelfs een beetje te mager. Ik zei :"Dan heb je Eddy nog niet gezien". Die staat blijkbaar zo scherp dat Els hem zelfs niet opgemerkt heeft.

Het verhaal van de dag komt echter van de Dienst der Scheepvaart. Ik wou deze voormiddag nog eens snel enkel pijlen langs het kanaal voor het parcours van morgen een extra tintje bijvervfen. Snel een spuitbus gekocht in de Brico en hup naar het jaagpad, met de auto, want tijd is kostbaar tegenwoordig, en wie rijdt er nu rond op een koersfiets met een spuitbus in zijn bidonhouder. Ze zouden je kunnen oppakken voor graffiti. Om verder te gaan, ik had net het keerpunt van het lopen wat bijgekleurd en reed richting start, aankomst toen er een wagentje van de Dienst der Scheepvaart mij in tegenovergestelde richting tegemoet reed. Plots stak hij zo een rode salami aan zijn venster uit ten teken dat ik moest stoppen. "Hebt gij een vergunning" vroeg de man terwijl een sigarettengeur van uit zijn auto de mijne binnendrong. Ikke" Euh, neen". "Ge weet toch dat ge dan hier niet moogt rijden" zei de man van de scheepsvaart terwijl ik mijn neus dichthield om zijn naar Johnson zonder filter ruikende adem niet te moeten rieken. "Tja" zei ik en trok mijn schouders op, zette mijn allerstomste smoel op en keek een beetje triestig. "Normaal moet ik u dan een boete geven" hij weer. Maar hij was blijkbaar in een goede bui want deze morgen nog had hij, de man van de dienst der scheepsvaart, alle trossen mogen losgooien en zijn schip veilig in de sluis van mevrouw der scheepsvaart mogen plaatsen. "'T is goed voor deze keer, maar dat ik u hier niet meer zie", zei hij zijn stinkende snor aflikkend, blijkbaar was er deze morgen meer gebeurt dan een scheepje de sluis invaren. Ikke "Dank u" en wegwezen.

De dienst der scheepvaart, uw vriend ?

3 opmerkingen:

Jelle, Jarno en Wilfried zei

Correctie, snelste 1500m in zwembad dateert van 2001, 22'17"

Jim zei

Wil,

wat is het huidige parcoursrecord van de 38 km fietsen op de clubkwart? Niet dat ik zo ambitieus ben, maar ik vrees dat het morgen scherper gezet zal worden door ...

Jelle, Jarno en Wilfried zei

Misschien enkele cijfertjes.

De snelste zwemtijd staat op naam van, wie anders, William Vaesen en bedraagt 20'37" en dateert van 2001.

De snelste fietstijd op het huidige parcours natuurlijk is van vorig jaar en staat op naam van Danek, 57'19"

De snelste looptijd in een 10k kwart van de club is ook van vorig jaar, 36'36" en Marco velo was the man

De snelste eindtijd op dit parcours is 1hr58'33", op naam van Danek in 2004.

Benieuwd welke records morgen gaan sneuvelen.