zondag 3 september 2006

De eerste stapjes ...

Net nu onze jongste een poging doet om zijn eerste stapjes te zetten, heb ik vandaag voor het eerst sinds Klagenfurt terug de loopsloefen aangetrokken. Een half uurtje tegen joggingtempo stond op het menu. Met toch een beetje een bang gevoel was ik vertrokken, bij momenten voelde ik vanalles en vreesde dan het ergste maar blijkbaar zit dat meer in het hoofd en is dat normaal als je na een lange blessure terug herbegint.

Meeste last heb ik nog van de hiel. Sinds enkele weken had ik er al terug wat last van maar met nieuwe inlegzolen ter ondersteuning van de middenvoet en speciale inleg in de hiel is het al stukken beter. Het zal nog lang duren eer ik er volledig van af ben maar er is verbetering merkbaar en dat is toch al iets. Alleen nu na het loopje is er wat meer pijn maar hopelijk verdwijnt dat ook met de tijd. Zal dus heel rustig moeten opbouwen, maar heb dan ook een zee van tijd.

Gisteren heb ik een fietstraining gedaan. Reed thuis de straat en plots vloog er een groepje van 5 man mij voorbij. Zonder nadenken schakelde ik op de 53 en zette de achtervolging in. Na 1K tegen 52km/u kon ik aansluiting vinden. Reed dan nog 12K mee in de wielen tot het 5 tal het voor bekeken hield. Gemiddelde toen 36.7km/u. Ik besloot nog de resterende tijd tot 60' op dit elan door te gaan. Na 1hr was mijn gemiddelde 36.4km/u. Kon nog wel even in dit tempo zijn doorgegaan, maar veel sneller ging niet. Ben een beetje een diesel geworden na Klagenfurt, ook Mario ondervindt dat. Maar was toch tevreden dat ik dat tempo zo lang kon houden.

Ja, ik weet dat ik nu eigenlijk basis moet trainen maar heb echt zin om er af en toe eens in te vliegen, waarschijnlijk met gebrek aan wedstrijden. Zondag ga ik dan maar van start in Oupeye als ze een 2de ploeg op de rails krijgen. Zeker tot en met het fietsen, voor het lopen zullen we wel zien.

Geen opmerkingen: