vrijdag 15 september 2006

??????

Deze week waren er toch een aantal zaken waarbij ik even de wenkbrauwen gefronst heb.

- De zaak JM De Dekker contra MR Levefre. Ik kan daar kort over zijn. Ze zijn mekaar waard die twee. 2 ettertjes die proberen hun eigen vijver schoon te houden, die indruk geven ze toch naar de buitenwereld toe. En dan denken ze nog dat ze geloofwaardig blijven klinken na alles wat er in het verleden gebeurt is.

- Ik zie hem graag bezig en zal ook in de toekomst vol interesse zijn prestaties volgen maar over "Het boek van Tom Boonen", daar kan ik ook kort over zijn. Waarom ? Die heeft toch niks meegemaakt in zijn leven. Of hoe noemen ze dat, het ijzer smeden terwijl het heet is ?

- Midas Dekker. Zegt jullie misschien niets of niet veel. Maar dat is een mens (een bioloog) die verkondigt dat sporten voor niks goed is. "Je leeft 2 jaar langer als je sport, maar wat heb je aan die 2 jaar als je ze hebt opgevuld met sporten ?" Zijn theorie is goed opgebouwd zodat ze heel geloofwaardig overkomt. Maar is dat niet zo met elke goed onderbouwde theorie. Er zit trouwens wel wat waarheid in hetgeen hij vertelt, want is sporten wel zo gezond ? Als ik mezelf zie rondlopen de laatste maanden is het antwoord negatief !

- Voetbal, meer bepaald, jeugdvoetbal. Het is in het voetbal hetzelfde als in de triatlon. Jeugd moet goed opgeleid worden. Daarvoor hebben we opgeleidde trainers nodig. In onze club hebben we er wel een aantal, zeer zeker. Maar als ik zie wie bij Jarno de trainingen geeft, vraag ik mij af waar ze het diploma gehaald hebben om deze jonge mensen iets bij te brengen ? Het antwoord is heel simpel, nergens. Weet Anciaux dat of wordt hem door de clubs wat op de mouw gespeld want zeg nu zelf. Debutantjes, duiveltjes, pre miniemen, miniemen, kadetten, scholieren, allemaal jeugdploegen, waarvan een aantal clubs er dan nog 2-3 per leefheidscategorie hebben, waar moeten al die trainers vandaan komen, en wil je een opgeleidde moet er zaad in het bakje komen want anders komen ze niet.
Weet je wat ik dan denk, wat zijn wij toch suggelaars die voor de zuurstof in de lucht en de warmte van de zon onze nikkel afdraaien om het voor onze triatlonjeugd aangenaam te maken !

- Even een filosofisch moment. Stijn Meuris verklaarde op de radio dat de enige taak van de mens op deze wereld erin bestaat van "er te zijn". Denk daar maar eens over na, maar lig er niet wakker van ...

Geen opmerkingen: