woensdag 27 september 2006

De (nabije) toekomst

30 oktober begin ik aan mijn voorbereiding op Klagenfurt 2007. Dat is enkele weken vroeger dan vorig jaar. Waarom ? Om iets rustiger op te kunnen bouwen want ik ga het over een iets andere boeg gooien dan 1 jaar geleden, maar dat doe ik binnenkort wel even uit de doeken. Want ik ben van plan alles wat trainen aangaat op het net te zetten. Niet even een tipje van de sluier lichten en dan terug de gordijnen dicht, neen. Jullie mogen meegenieten en mee afzien en misschien soms met het water in de mond lezen wat ik op trainingsvlak allemaal uitspook.

Tot het zo ver is, moet een mens natuurlijk bezig blijven. Omdat ik mijn portie rust al gehad heb, last ik nu geen rustperiode meer in. Hoofddoel is om tegen eind oktober tegen een redelijk tempo een uur te kunnen lopen en vanaf daar verder op te bouwen. Wat het fietsen betreft zit ik goed, dat wordt enkel onderhoudend werken. Zwemmen doe ik voorlopig 2x per week en daar doe ik begin november nog 1 x per week bij. Dus elke dag +/- 1 uur sporten om het lichaam gerodeerd te houden en vooral om het gewicht op peil te houden.

Sinds half juli (69.5 kg) zijn er een dikke 3 kg bijgekomen, dat wil ik zo houden deze winter. Geen 75-76kg meer meesleuren tijdens de koudste maanden van het jaar. In het voorjaar gaan dan stilletjes aan de grammetjes eraf en ik hoop eind juni nog een beetje scherper te staan dan dit jaar !

Lijkt me misschien wel eens fijn uit te leggen hoe je ondanks relatief weinig trainen toch +/- je gewicht kan houden. Zal morgen of dan eens opschrijven hoe ik dat aan boord leg.

Maar nu eerst feesten want Denis wordt 30 jaar !

1 opmerking:

Jelle, Jarno en Wilfried zei

Gij werkt zeker bij de politie ?