zondag 21 maart 2010

Veloopzwem de Haan

Er zijn zo van die dagen ...

... dat het niet wil lukken. Zaterdag 20 maart 2010 was er zo eentje. Khad het moeten weten na de fietstraining van donderdag zaten mijn benen kapot en die ene dag om te recupereren is te weinig voor mij.
Het begon al bij het zwemmen, eigenlijk al er voor. Voelde mij moe, leeg en dat bleek dan ook tijdens de opwarming. Had moeite met het water, geen gevoel, niks. Het zwemmen op zich ging wel goed maar er zat geen dash achter zoals in Bilzen 2 weken geleden. Kwas dan ook niet echt verwonderd dat het slechts 7'22 was.

Bleek dat die tijd niet zo slecht was achteraf want ik stond toch bij de eerste 30 in een andere startregeling dit jaar. Fiets in fietsenpark, helm ook en iedereen mocht dan op zijn zwemtijd het park inlopen en dan vertrekken. Ik zat vrij vlug in een groepje maar moest in de vroege schermutselingen 10m prijsgeven op de vlakke polderwegen waar de zeer harde wind vrij spel had. Ik dus alleen in de wind op 10m, wilde niet buigen, maar er kwamen barstjes tot ...
... de politie uw vriend plots kwam opdagen in de vorm van een "zwaantje" dat tussen de groep en mij in kwam rijden. Dat moest hij geen 2de keer doen want anders had ik st..t in mijn ogen. Ik dus in het wiel van de zwaan en zo terug in de groep. Heeft een mens dan al geen formidabele benen zit ik natuurlijk wel in de goede groep met dank aan de arm der wet. We raapten ze allemaal op. Ik zat goed weggestoken en kwam af en toe eens mee op kop om de ketting niet te onderbreken. Iedereen behalve de eerste 6 moesten er aan geloven. We doken de wissel binnen en hadden een gemiddelde van 39.3km/u.
In tegenstelling tot de voorgaande jaren moesten we nu 3 rondjes lopen ipv die ene grote lus van 7.3K. Gevolg was dat de loopafstand 8.6K was. Zeker niet in mijn voordeel en dat bleek al snel. Ik kon nog een goede eerste kilometer op de klok zetten maar toen gaven de benen al forfait. Ik sukkelde nog de 2de ronde in. Marco Velo kwam langs, maar in ronde 3 gaven de benen niet meer thuis en toen Ludo mij inhaalde en ik probeerde te volgen duurde dat nog geen 5m. Niks zat er nog in, behalve gewoon rustig de ronde uitlopen.

Achteraf ben je dan wel een beetje teleurgesteld maar dat was al rap over met supermotivator Norbert aan de finish.

Morgen meer over de randactiviteiten van het weekend.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Maat,
zag op Norbert zijn blog plannen van IM Florida staan...Hou je me op de hoogte? Als het kan zou ik misschien ook willen gaan.
El Pistolero

The Flying Pig zei

Het kan niet alle dagen feest zijn hé.
Zorg maar dat de benen en het kopke goed zijn tegen Nice, dan spelen we voor de knikkers. Hier nog een kleine maand en dan beginnen de wedstrijdjes hier, ik hou jullie wel op de hoogte.
@ El Pistolero, ik hoop dat ge met goed kruid schiet want het zal nodig zijn.
Pontje

Anoniem zei

Heb vernomen dat El Pistolero z'n losse flodders ingeruild heeft voor oorlogsmunitie

Raymond

Anoniem zei

wees blij dat die wedstrijdjes zo ver van hier zijn...:)
Kom je nog naar België voor Nice?
Laat iets horen in dat geval.
Train ze
The Bomber

The Flying Pig zei

Hey Bomber, hopelijk zijn het niet alleen stinkbommen die je daar hebt.
Fijn om te lezen dat de voorbereiding redelijk voorspoedig verloopt ginder. Hier verloopt het redelijk volgens plan, 's zaterdag gaan we hier met de club rijden en die mannen hebben geen medelijden met de Belgen, dus elke zaterdag is het hier in plaats van training bijna koers. Het kan de benen maar ten goede komen. Voor mij geen stage dit jaar (geen congé), maar ik ga nog een paar zeer intensieve weken inlassen.
Train ze ginder en misschien kom ik eind april een weekje af naar den Belgique.