zondag 14 maart 2010

Spring is in the air

1 op 4, betekent dat ik 1 weekend op 4 moet werken, meestal komt het er dan niet van om veel te trainen wegens meestal juist op dat moment nog allerhande nevenactiviteiten.

Dus heb ik dan ook maar beslist na naar een paar wedstrijdsites te hebben gesurfd om tussen De Haan en IM Nice geen wedstrijden meer te doen. Ik kan die weekends beter gebruiken om te trainen. Ik denk dat ik daar meer aan heb.

Ik heb nu een wedstrijdperiodetje bijna achter de rug , dat breekt zowat de sleur van de training na de lange winter en zulke intensieve inspanningen kan je op training onmogelijk simuleren. Maar vanaf volgende week, na De Haan staat alles in teken van trainen richting Nice. We zitten dan trouwens een 12 tal weken voor de wedstrijd dus tijd om naar een volgende trainingsperiode over te stappen. Waarin vooral de duur van de trainingen de hoogte in zal schieten maar toch niet vergeten af en toe eens een intensief prikje te geven.

Schitterende omgeving trouwens daar in Nice, gisteren gezien in de koers naar de zon na een sms van Norbert die mij erop attent maakte dat ze op het parcours van de IM aan't fietsen waren.

Hopelijk begint dan ook nog volgende week de lente. Of dat nu weerkundig juist is of niet, het kan me niet schelen.

Urbanus zou zeggen :"Spring is in the air"

Why should I!!!!

3 opmerkingen:

The Flying Pig zei

Echte positivo's roepen dan " how high".
Nu gaat het echt beginnen voor Nice, er staan nog 3 ministage's ( lees lange WE) op het programma waar vooral geklommen zal worden. Voor de rest hoop
ik dat we elkaar vlug ontmoeten in Nice, allemaal zo scherp als scheermeske.
Grtz, Pontje.

Anoniem zei

Hei kerel, hoe zit je momenteel?
Scherp als een scheermes ben ik nog niet maar zit met gewicht op schema...Voor de rest heb ik door die blessure wel een flinke achterstand in het lopen. Fietsen en zwemmen valt mee voor zo'n winter gehad te hebben.

Kurt

The Flying Pig zei

De basis is goed en vanaf volgende week schakelen we een tandje of twee bij. Vooral de kwaliteit hoog houden tijdens de training is de boodschap. Een paar wedstrijden ter voorbereiding, maar vooral een paar keer de bergen hier in trekken zal de hoofdbrok worden.
Hier zijn een paar klimmekes met ongeveer hetzelfde profiel als Nice ( Lees ong 20à 25 km lang met een 1000 hoogtemeters) die ik ga oprijden.
Zwemmen is hier een probleemke, zwakke infrastructuur en zoals alles hier een beetje onregelmatig qua openingstijden.
In Nice gaan we er een lap op geven, het maakt niet uit hoever je achter bent als we maar plezier hebben.
Pontje