zondag 5 april 2009

Langer

Vanmorgen rond 9u vertrok ik thuis voor wat mijn langste fietstraining tot nu toe moest worden. Ik had iets van 5 uur in gedachten maar de tijd en vooral de benen zouden wel uitwijzen hoever ik zou geraken. Ik was zeker niet van plan mijn snelheid te laten beïnvloeden door een gemiddelde dat hoog genoeg moest liggen. Neen, gewoon rustig aan doen, ook bergop en ervoor zorgen dat ik toch in de buurt van die 5 uur uit te komen. Via een vlakke aanloop reed ik de Voerstreek in en merkte al dadelijk dat bergop rijden nog niet veel op het programma had gestaan dit jaar. Dat was in elk geval de eerste conclusie die ik onderweg kon trekken. Ik reed op de terugweg nog snel langs de sportoase en zag nog net Jarno zijn zwemtest over 100m afleggen in een PB van 1’52. Om een lang verhaal kort te maken, thuis aangekomen stond net 140K op de teller in 4hr53’. De benen waren niet kapot maar je voelde dat ze het nog niet gewoon zijn, beetje logisch denk ik.

Nu slecht was het zeker niet. Maar als ik een groot pluspunt mag aanhalen is het wel het volgende. Mijn voeding en drinken staan al redelijk goed op punt. Met 2 grote drinkbussen van 750ml (AES iso + carbo mix), 2 gellekes AES, een powerbarreep kwam ik toe voor dit tochtje. Een snelle berekening leerde mij dat ik voor +/- 2000 calorieën had opgegeten, gedronken en het verbruik lag een 1000 cal. hoger, maar als ik daar nog een goed uitgebreid ontbijt meetel kom ik er ongeveer. Mijn zoektocht naar een goede bevoorrading is dan toch niet nutteloos geweest. Ik had ook geen extreme honger of dorst toen ik thuis aankwam en dat is op zich een goed teken.

Deze week is dan ook meteen de zwaarste tot nu toe met z’n 18hr45’.
Swim : 8.3K
Bike : 362K
Run : 36.5K

Heb dan dit weekend ook vernomen dat na Koen ook Marc VGN niet zal starten in Lanzarote. Hij zal wel naar daar gaan en komen supporteren. Zal alle extra steun kunnen gebruiken daar dus dat is wel fijn.

Op naar de volgende week die in uren niet ver van deze zal afliggen maar iets meer op het lopen is gefocust.

Geen opmerkingen: