zaterdag 11 april 2009

Fietsen met de mannen van “Kotshoven”

Vandaag stond weer een “langere” dag op het programma. Deze begon vanmorgen in Mal met een uur non stop zwemmen. Ik deed het heel rustig aan omdat ik in de namiddag dacht nog veel van mijn krachten nodig te hebben.

Naar huis, eten en de fiets op. Plan was om alleen een dikke 50 te rijden en dan na een tussenstop thuis om bij te tanken met de mannen van Kortessem mee te gaan. Via Ludo had ik gehoord dat ze er een strak tempo op nahielden en ik kan wel wat snelle kilometers gebruiken. Ook Kurt en de Mauermaker waren van de partij toen ik om iets voor 1 uur in Kortessem achter de kerk aankwam. Van de 9 wachtende gingen er slechts 7 mee op pad, geel schrikt waarschijnlijk af of was het Kurt zijn afgetrainde lichaam dat hen angstig de andere richting deed uitrijden.

Direct werd het spel op gang getrokken en we reden goed rond. In het begin iedereen uiteindelijk nog een man of 4-5. Hat was zeker geen vlakke rit met de Slingerberg als zwaarste punt. Kurt en ikzelf deden meer dan ons kopwerk maar in Tongeren haakte Lambrichts dan af. Ik ging nog mee tot Bommershoven waar de mannen besloten een pint te gaan pakken. Ik was maar wat blij dat ze dat wilden doen want mijn lampke ging langzaam uit. We hadden dan ook een gemiddelde van 32km/u bij mekaar gereden over de 70 gereden kilometers.

Samen met Ludo peddelde ik dan maar naar huis om af te stappen met 131.5K in 4hr21.

Ik zat compleet choco en moest toch effe gaan liggen. Een dik half uur later was ik dan al wat meer bij mijn positieven en heb dan nog maar wat in de tuin gewerkt.
Op zoek naar een passend nummer voor dit gevoel kwam ik volgende tegen : Death van White Lies

1 opmerking:

Anoniem zei

Stevige training maat, mannen van Kotshoven rijden inderdaad stevig. Had wel indruk dat ze na 1h15 voor een groot stuk gedaan hadden met razen. Ik denk dat ze toen toch door hadden dat de gele brigade ook kon fietsen...