vrijdag 21 november 2008

Wat is de wereld klein ...

Gisterenmiddag toen ik Jelle van school ging halen kwam er een man naar me toe die zich voorstelde als ene Joris. Hij zou binnenkort voor de derde keer papa worden en het kindje zou bij ons naar de opvang komen. De ouders waren al op bezoek geweest maar ik was toen net werken. Ik hoor jullie al denken, straf toch, net komen als 'm ook eens moet gaan werken.

Enfin, de man vraagt aan mij of ik aan triatlon doe. Ik geef daar een positief antwoord op waarop hij zegt, ik heb ook nog aan triatlon gedaan. Begin jaren '90 toen de recreatlons begonnen. Hij reed toen koers in die tijd maar vond de recreatlons plezanter dus was hij daar naar overgestapt. Hij kende dan ook een aantal mensen uit de club. Halverwege de nineties was hij er dan mee gestopt en was gaan motorracen !

De laatste jaren deed hij niet meer aan sport wist hij ook nog te vertellen.

Thuis gekomen bleef die man door mijn hoofd spoken. Joris, Joris. ik ken die naam van ergens. deze morgen vroeg ik dan aan Els hoe zijn achternaam was. Vanvinckenroye. Maar die heeft bij ons in de club gezeten. Inderdaad, enig opzoekingswerk later had ik beet.

Wat is de wereld toch klein hé.

Geen opmerkingen: