donderdag 20 november 2008

Osteopaat

Ik zei het gisterenavond nog tegen Ludo. Heb het gevoel dat ik helemaal verkrampt rondloop, alles zit blijkbaar weer vast, mijne rug, mijn enkel, de knie ....

Ik ken intussen de symptomen wel. Die verstuikte enkel, kwist al hoe laat het was. Een paar trainingen en dan zou mijn knie beginnen pijn doen. Inderdaad.

Twas dus weer hoogste tijd om nog eens bij de osteopaat langs te gaan. Hij kent mij intussen. Hij behandelde mij ook al toen ik revalideerde van mijn arbeidsongeval. Hij weet dus hoe de vork in de steel zit.

Door mijn verlamde onderbeen zit het evenwicht in mijn lichaam helemaal anders dan bij een mens met 2 normale benen. Kan ook zogoed als onmogelijk op 1 been blijven staan. Gevolg is dat ik dan ook al eens regelmatig mijn evenwicht verlies (en dat is ook zo als ik nie gedronken heb) en dat dan probeer op te vangen. Meestal met de verkeerde voet, waardoor die enkel scheef gaat zitten, of helemaal niet met valpartij tot gevolg. Daarbij komt dan nog dat ik zeer flexibele gewrichten en pezen heb waardoor alles nu net iets rapper verkeerd gaat zitten.

Na een half uur en wat gekraak van alle kanten stond ik weer loodrecht. Ben eens benieuwd voor hoe lang deze keer. "Recht blijven" in al zijn vormen is het motto.

Geen opmerkingen: