dinsdag 2 september 2008

Viersel

Ik was naar Viersel gegaan met het idee snel de wedstrijd afhaspelen en dan naar huis. Kortom, ik had er niet echt zin in.
Omdat de V 40 samen met de dames en junioren konden starten viel het deelnemersveld nogal mee. Ik had geen greintje nervositeit, ook niet toen ik achter, zeg maar tussen de latere top 3 van de dames in het water lag. Nog 1' klonk het vanaf de oever. Geen 10 tellen later klonk het startschot en... kwas voor ne keer eens super weg. Mijn eerste 200m was een goed doorgetrokken spurt. Zoals het moet eigenlijk. Als ik opkeek zag ik voor mij slechts een paar man zwemmen. Na de eerste meters moest ik effe op adem komen en op dat moment zwemt er iemand net iets sneller als mij langs mij door. Hup de voeten in en daar ben ik in blijven hangen tot we eruit kwamen. Als 9de uit het water. Amai en dat met 1 keer per week zwemmen.

Eeenmaal op de fiets was het direct alle registers open om bij een groepje te geraken waar ook Lieven naar toe reed. De 50m die ik achter lag op Denolf kreeg ik niet dicht. Het gevoel op de fiets was goed maar ik mistte toch dat kleine beetje extra. Even op adem gekomen in het groepje en dan ervan door gegaan in de achtervolging op Lieven. Maar na iets meer dan 1 ronde kwam er een groep over met de latere winnaar, ook Erkens zat daarin. We kwamen nog terug tot in het spoor van de 3 man voor ons maar toen was het al weer wisselen geblazen en kwam zoals ik op voorhand had voorzien het mindere onderdeel eraan. Ik schoot nog uit de wissel maar kreeg mijn hartslag niet onder controle en toen ik aan de brug opliep was het natuurlijk helemaal naar de vaantjes. Tempo dan maar teruggeschroefd en op't gemakske uitgelopen. Ik kon nog bijna ne deal maken met het meisje dat voor de eerste vrouw reed om eens te wisslen (zij lopen en ik fietsen) maar ook dat ging jammer genoeg nie door.

Achteraf gezien ben ik best tevreden met de wedstrijd. 9de uit het water en 7de na het fietsen en uiteindelijk 21ste V40. Zeker als je weet dat er de laatste weken meer niet dan wel getraind wordt is dit dan toch nog een meevaller geworden.

En nu,... ben al bijna op weg naar de laatste van dit jaar ... Knokke !

Voor de uitslag : http://www.triathlon.be/uitslagen/2008/view_uitslag_vtdl.asp?wed_id=76

Geen opmerkingen: