woensdag 30 augustus 2006

WATT

Vandaag heb ik mezelf eens getest op de rollen. Ik wou eens weten hoe veel Watt ik aankon. Daarom surfde ik het net af en vond er enkele lactaattesten en de manier waarop ze werden gedaan. Mij interesseerde vooral het vermogen.

We begonnen aan 80 watt, elke 3' verhoogt met 40 watt. Tussen haakjes de gemiddelde hartslag over de 3'.

80W -> 3' (86)
120W -> 3' (91)
160W -> 3' (105)
200W -> 3' (126)
240W -> 3' (143)
280W -> 3' (154)
320W -> 3' (166)
360W -> 1'30" (174) [max. 185]

Omdat ik geen referentie heb, weet ik dus niet of 360watt veel is of niet. Een Appermans zal waarschijnlijk een stuk meer trappen maar dat is geen vergelijkingspunt. Vanaf 280W werd het moeilijk. 320 was al op de tanden bijten, dat zie je ook aan de hartslagen. Ik ben tot mijn max. geweest 185 (al een paar jaar zo diep niet meer gegaan) bij 360W.
Kan nu om de zo veel tijd deze test eens opnieuw doen, dan kan ik vergelijken, lijkt me wel interessant om te weten wat ik kan als ik in topvorm ben.

1 opmerking:

Jelle, Jarno en Wilfried zei

Ik heb inderdaad een Tacx, een Tacx Flow. Of de Watts kloppen, dat weet ik niet. Heb de test maar gedaan om zo enig idee te hebben van wat ik nu ongeveer kon trappen. Niet met de bedoeling om "er iets uit te halen". Dan moet je zoals jij inderdaad bv de Nottebohm kliniek opzoeken.

Ik denk dat ik met 360W op anderhalve poot het niet slecht doe, want eenmaal het moeilijk wordt voel je wel dat rechts al het werk naar zich toe moet trekken om niet stil te vallen, links krijgt dan nog amper de trappers rond.