dinsdag 29 augustus 2006

Kurt is mij in Viersel

Jullie kennen intussen het verhaal. Kurt is onder mijn naam gestart in Viersel. Ik had hem gevraagd om als proef eens voluit te gaan en zijn hartslagmeter op te zetten zodat we bij de tijden ook de corresponderende hartslagen hadden. Waarom voluit, omdat Kurt in die korte wedstrijdjes nogal vlug de neiging heeft om terug te vallen in zijn IM tempo en als toerist over de streep te komen, zonder een zweem van moeheid. Rest ons dus de cijfertjes.

Zwemmen : 27’45” (=1/51’/100m) hartslagmeter had blijkbaar nog geen zin, dus ook geen hartslag

Fietsen : 1hr07’54” (= 35.5 km/u) Gemiddelde hartslag 170.

Lopen : eerste 5K, 23'21" [4’40/km (169)], 2de 5K, 23'41" [4’44/km (180)], Totaal : 47'02"

Conclusie : Kurt zal nooit geen topzwemmer worden en heeft zo een beetje hetzelfde probleem als ik in het zwemmen, hij durft daarin niet diep genoeg te gaan. Zijn fietsen is wat snelheid betreft zeker niet slecht, alleen de daarbij horende hartslag is aan de nogal hoge kant. Tegen een gemiddelde HS van 170 gaat hij serieus in de verzuring hetgeen er dan voor zorgt dat zijn lopen nogal traag uitvalt en hij heel diep moet gaan om een groot verval tegen te gaan.

Kortom, de vele duurtrainingen die het lichaam te slikken kreeg de afgelopen maanden kan je niet op 1-2-3 ombuigen in snelheid en dat zal dit seizoen waarschijnlijk ook niet meer lukken. Maar de grootste boosdoener is volgens mij nog steeds het feit dat hij niet voldoende gerecupereerd is van Klagenfurt. Kijk naar Viersel 2005 waar hij toen zonder al te veel training 2' sneller is dan dit jaar. Ik zie maar 1 remedie en dat is hopen dat het seizoen snel eindigt om eens duchtig te kunnen rusten...

..ofwel ligt het aan zijne trainer ?

Geen opmerkingen: