dinsdag 22 augustus 2006

Back on the road

Vanaf deze week begin ik stilletjes terug te trainen. Lopen is voorlopig nog uit den boze (moet wachten tot half september) maar fietsen en zwemmen worden terug opgepikt.

Dus vandaag 50K op het gemakske gefietst. Gemiddelde hartslag 121, 27,7 km/u gemiddeld. Constant op de 39 gereden, dus op souplesse. Moet zeggen dat ik een vrij goed gevoel had. Benen zijn ok, conditie is er zeker niet op vooruit gegaan, maar zo superslecht is ze nu ook weer niet.
Ga vanaf nu proberen een keer of 3-4 per week te fietsen, zowel op de weg als op de rollen.

Wat het zwemmen betreft ga ik vanaf donderdag op de uitnodiging van Mario in om in zijn baan mee te trainen om zo mijn zwemmen een beetje op een hoger niveau te krikken. Hij vindt dat ik tot meer in staat ben, maar dat ik dan anders zal moeten trainen. Daar zullen we dan nu aan beginnen werken.

Eenmaal ik terug mag lopen, zal ik via een vast weekschema trainen. De afstanden zullen natuurlijk nog kort zijn en dit zeker in het lopen waar ik heel rustig ga opbouwen. En dit doe ik tot begin november. Vanaf dan start ik met de voorbereiding op Klagenfurt 2007. Vroeger dan anders maar zo kan ik veel rustiger opbouwen dan in het verleden.

Ik ga ook op een andere manier trainen. Geen zwemmaand, of fietsmaand en loopmaand meer. Dit doe ik vooral omdat de loopmaand te zwaar was. Wil ook niet meer 2 dagen na mekaar lopen. Moet minstens 1 dag rust tussen zitten. Zo hoop ik op minder blessures. Enfin we zullen wel zien. Schema is in grote lijnen gereed, maar uit ervaring weet ik dat het uiteindelijk toch van week tot week aangepast wordt.

Heb mij ook voorgenomen om meer samen met iemand te trainen. Kurt kan mij dus niet alleen voor een fietstraining maar ook al eens voor een looptraining verwachten. Misschien dat Mario ook wel eens gezelschap wil tijdens een langere duurloop ?

Vast staat dat ik volgend jaar zeker Kruiningen en Brasschaat doe. Maar misschien ook nog ergens een sprintje of een niet stayer kwartje, om wat meer snelheid in te bouwen.

Veel goede voornemens, hopelijk kan ik ze ook allemaal tot een goed einde brengen.

Geen opmerkingen: