vrijdag 11 februari 2011

Banden en compressie

Het was dringend nodig, nieuwe buitenbanden op de roadbike.  Niet dat ik om de haverklap lek reed maar mijn Schwalbe Stelvio vertoonden meer en meer scheurtjes en barstjes in het steeds dunner wordende oppervlak.  Een goeie band waar je niet mee lek rijdt.  Ik had op het net wat rondgeneusd en mijn oog was gevallen op de nieuwe Durano Plus.  Grote lekbestendigheid maar het "nadeel" met deze banden is wel dat ze niet echt goed "bollen".  Maar voor te trainen moet da niet, dat geeft een extra dimensie aan je training. Zet dan je wedstrijdwielen in en je vliegt denk ik dan maar.
2de aankoop zijn een paar compressiesokken en een paar, noem het compressie beenstukken . Ik loop nu al de hele winter met de compresiesokken aan en dat geeft een extra versteviging aan mijn toch wel fragiele linkerkuit. Ben dan ook van plan bij mooi weer ermee te lopen, kweet niet of Vliermaal City en omstreken klaar is voor die "lange voeze sokken" maar iemand moet hier toch een beetje de laatste trends op sportgebied aan de mensheid bijbrengen :-)
De beenstukken zijn dan om te recupereren want ik hoorde Mario zo stoefen over zijn compressiebroek, maar dit lijkt me net iets makkelijker om aan te doen.  De stukken spannen niet rond de kniezone maar voor de rest zitten ze perfect.

Geen opmerkingen: