donderdag 10 juni 2010

Power in de benen

De voorbereiding loopt goed, een goed gevoel, ik voel me elke week sterker worden.  Ik heb blijkbaar de juiste combinatie trainen - rusten gevonden. De trainingen in alle 3 de disciplines lopen als een trein.  Tis niet altijd makkelijk om dan niet te gaan dromen van die of die tijden.  Daar begin ik niet meer aan.  Genieten van deze momenten dat het goed gaat.  De mentale boost die daarbij hoort opsnuiven en verder gebruiken op de momenten dat het effe moeilijker gaat.
Vorige vrijdag tijden gezwommen die ik al een tijdje niet meer op mijn horloge was tegengekomen.  Ook in't lopen bolt het goed, toch mijn zwakste discipline.  Het fietsen gaat super. Zoals gisteren, effe van Diepenbeek tot in Kortessem tegen 50km/u achter een traktor gereden, neen niet volledig in het zog want er hingen 2 zeer lange lage aanhangwagens achter.  Een Cancellarake doen heet dat!  Even er voor nog "met de vingers in de neus" Hallembaye en Muizenberg op gereden, zelfs nog een tandje over achteraan.  Goed gevoel geeft dat, maar toch met de voetjes op de grond blijven want men spot niet met de volledige afstand.  Elke fout wordt genadeloos afgestraft, en dan mag je nog zo sterk aan de start staan dat je de hele wereld aan kan. 
Maar in elk geval met een goed gevoel aan de start staan is altijd beter!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

De goede vorm nu kunnen aanhouden tot de wedstrijddag is de kunst. Zou jammer zijn om dan net 'over' de top te zijn. Of moet de top nog komen ;-)

BTW nu ge over een Cancellarake hebt. Vorig jaar heb ik een Steegmanske gedaan (=met hoge velgen door een hevige rukwind ondersteboven geblazen worden)

Raymond

Jelle, Jarno en Wilfried zei

Ik weet het Raymond, ge weet zelf ook hoe moeilijk het is om net op die ene dag "top" te zijn. Omdat ik van mezelf weet dat mijn goede vorm meestal ergens eind mei tevoorschijn komt ben ik pas "laat" in aktie geschoten. Begin mei zei je nog dat ik weinig "lange afstand" had getraind. Ben dan ook pas 6 weken voor de wedstrijd daar echt mee begonnen en blijkbaar heeft dat toch gewerkt vermits de conditie nu al zeer goed is. Heb het gevoel dat er nog iets bij kan maar dat heb je altijd als je je goed voelt. Nu mezelf niet "uit conditie" taperen zal ook een kunst op zich zijn.

ironmac zei

En als je in nice een slecht moment tegen komt altijd tegen uw eigen zeggen : " IK ZEN GOE BEZIG ". Niet vergeten makker : IK ZEN GOE BEZIG . Ge ga verschieten waar ge eindigd .

Jelle, Jarno en Wilfried zei

@ Ironmac Merci voor de tip, ga dat zeker onthouden!