zondag 20 juni 2010

Cijferen, een weddingsschap en faken

Het aftellen kan nu echt beginnen.  De trainingen zitten er op, the work is done.  Alles zit goed, en dit is iets wat ik zelden verkondig, zowel fysiek als mentaal. Meestal zetten we dan hier wa cijfermaeteriaal neer over de afgelopen maanden.  Dus doen we da maar zeker.

Vanaf januari zijn dit de cijfertjes :
Zwemmen : 186km gedaan in 65 trainingssessies en dat is gem/week 7.45km
Fietsen : 5210km in 89 sessies, gem/week 208km
Lopen : 705km in 65 sessies, gem/week 28.2km

Maar het zijn vooral week 6 tot en met week 3 voor de wedstrijd waar veel in getraind werd.
week/tot tijd/zwem/fiets/loop
week 6 : 19u03 (10-392-41)
week 5 : 17u23 (10-327-40)
week 4 : 13u35 (10-164-62.5)
week 3 : 19u46 (10-447-28)

Ik heb het dit jaar iets anders aangepakt als de voorbije jaren, geleerd uit de fouten zeker.
Ik ben pas vrij laat met de echte lange trainingen (6 weken voor D-day) begonnen vooral omdat ik het daar mentaal zwaar mee heb als ik daar te vroeg mee begin.  Alles wat daarvoor kwam was een voorbereiding op de 4 zwaardere weken hierboven.  Op de trainingsstage was ik goed maar zeker  niet zo goed als de voorgaande jaren, daarna is het alleen maar de goede kant uitgegaan.  Elke week werd ik beter en sterker. Af en toe was er wel eens een fysieke dip maar die werd vrij vlug overwonnen hetgeen erop wees dat het met de recuperatie ook goed zat. 

Het gekke van de hele zaak is dat we nu al bezig zijn met Klagenfurt 2011( zorgen dat we ingeschreven geraken) terwijl Nice 2010 nog moet gedaan worden.  Laat het ons erop houden dat een mens een doel moet hebben in zijn leven.

Misschien ook deze nog, een kleine weddingsschap tussen Els en mezelf.  Omdat ze al zo lang aan't zagen is :-) en ik er niet echt aan trek om eens in Hasselt in de Exquisa te gaan eten  hebben we afgesproken dat als ik mijn beste tijd van 10u56 verbeter we dit gaan doen.  Ik ben er nog niet uit moest ik in de buurt van die tijd komen  ik eventueel een inzinking ga faken of niet ;-) 

3 opmerkingen:

The Flying Pig zei

Je weddingschap is fout gearangeerd vind ik. Jij wint altijd, het had beter geweest als je had gezegd dat indien je je beste tijd niet zou verbeteren je alle weken zou gaan eten in exquisa. Je motivatie zou vele malen hoger liggen om dit te verwezelijken.
BTW ik ken het het gevoel van het ene nog niet achter de rug te hebben, dat het volgende project zich al aanbied. Bij mij zal het de Marathon des Sables worden in 2012. We zullen er in Nice wel eens over praten.
Goede reis en tot vrijdag, B-safe and CU

Triwil zei

Dat is toch de basisgedachte van een IM : everybody is a winner !

Trouwens tis Els die gewed heeft, maak ze maar nie té slim :-)

Anoniem zei

Pin je niet vast op te halen tijden. Het fietsen gaat gemiddeld toch trager zijn als andere wedstrijden. Probeer daarom in het lopen niet de verloren tijd goed te maken. Geniet daarentegen van de Ironmansfeer en het gaat goed komen.
Alvast veel succes in Nice!!!!

Jimmy