vrijdag 21 augustus 2009

Nog 2 dagen

Gisteren was het tropisch heet en ... ik kon er niet tegen. Had gans de namiddag hoofdpijn, kortom ik voelde mij niet goed. Daarom ook maar de zwemtraining van gisterenavond links laten liggen.
Mij maar in de zetel gelegd en U.Bolt weer maar eens een ongelofelijk WR zien lopen.

Vandaag gaat het gelukkig veel beter. De temperatuur is terug menselijker geworden en je staat in de krant, hetgeen niet elke dag gebeurt. http://www.nieuwsblad.be/Sportwereld/Article/Detail.aspx?ArticleID=G42E0LLB&PostCode=3910

Tijd om eens wat cijfertjes boven te halen.

Na Lanzarote nam ik 1 week complete rust waarna ik terug hervatte op Pinstermaandag met de sprint in Bocholt. Vanaf die week tot en met vorige week zijn dit de getrainde K's.

Swim : 46.2K = 4.2K/week

Weinig, veel te weinig, dit jaar is zwemmen niet mijn ding, ik kom amper aan 1 tot 2 trainingen per week. Het is de mindere sport van de drie dit jaar, ook degene die ik momenteel het minst graag doe.

Bike : 2825K = 256K/week

Fietsen deed ik ongeveer evneveel als in de voorbereiding op Lanzarote de laatste 11 weken. Maar het verschil zit 'm nu in de lange trainingen. Ik deed 3 trainingen van om en bij de 180K en eentje van 160. Daar nog een aantal bij tussen de 100-150. Daar zit het dus wel goed.

Lopen : 400K = 36.3K/week.

Ondanks het dikwijls balanceren op de slappe koord van de blessure haalde ik nu mijn hoogste weekgemiddelde ooit. Laat ons nu eens voor één keer een kaarsje branden dat een looptijd van +/- 4 uur er in zit.

Bij dit alles hoort natuurlijk een vooruitblik op zondag.

Ik weet nog dat Velo mij vroeg in Frankrijk wat het doel zou zijn in Neerpelt. Ik antwoordde, finishen (dat is in eerste instantie nog wel altijd de bedoeling). Waarop hij, komaan ge hebt toch wel een tijd in uw hoofd. Waarop ik weer, zou graag sneller gaan dan vorig jaar Klagenfurt (10u56').
De playlist voor de zondagmorgen is ook al klaar, het klaarzetten van het materiaal zal opgevrolijkt worden door het hardste van Metallica, Foo Figthers, Green Day, ACDC ... Zodat ik lekker opgefokt de oortjes kan uitdoen en in het kanaal kan springen voor het begin van een lange dag.

Mijn dank gaat al vast naar Luc P. uit voor het mogen gebruiken van zijn mobilhome. Dat scheelt al vast een stuk in het stressen op zondagmorgen.
Om af te sluiten nog maar eens ne qoute van de meester der qoutes de Norbert van aan't zeetje:
YOU CAN BUY A PORSCHE or a FERRARI - BUT YOU CAN'T BUY THE FEELING WHEN REACHING A TRIATHLON'S FINISH LINE !!!
PS : Ga nog rap ne enquete der op zetten, kan je nog eens rap gokken op welke tijd ik ga binnen zijn.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wilfried, ge gaat dat de zondag ongelooflijk goed doen ! Alvast veel succes en we komen zekers supporteren. Mooi artikel in de krant.
Groetjes aan Els en de kids
Viv

Kenneth De Neve zei

Hey Wilfried,


hierbij wens ik jou succes voor de wedstrijd zondag. We zullen helaas niet kunnen komen kijken, want ik moet die morgen les geven tot 12u. Tegen dat we dan in Neerpelt zijn, sta jij allang op het podium voor de bloemen .


Doe ook de groetjes aan uw vrouwke.


Sportieve groeten,

Kenneth