zondag 16 augustus 2009

Duo Duatlon Tongeren

Velen vroegen zich af, waarom met de duo’s. Wel er waren misschien wel een paar redenen.

De eerste en belangrijkste : bang voor kwetsuur tijdens het lopen. Met Neerpelt 226 voor de deur en mijn fragiele onderstel wilde ik het niet riskeren.
Ten tweede, ik kon nog eens alles geven op de fiets als laatste “testje” .
Ten derde, mijn teammaat William zag het ook niet zitten individueel mee te doen wegens gebrek aan conditie.

Ik had op voorhand al een paar rondjes gedaan en de benen voelden wel goed aan.

William deed hard zijn best in het eerste lopen maar toch vertrok ik met een achterstand van ruim 50” op de groep met daarin bv : Velo, Appermans, Loix ..

Ik besefte dat een enkeling alleen dat gat nooit zou toekrijgen. Maar voor één keer zat ik eindelijk eens in een groepje waar niet iedereen naar iedereen keek maar ieder probeerde zijn deel van het werk te doen.

Er werden zelfs enkele beruchte hardrijders uit de buurt gewoonweg eraf gereden, tot hun eigen verbazing waarschijnlijk. Enfin, ik deed meer dan mijn werk en bij het terug binnenkomen in de wissel hadden de voornoemde heren hun fiets pas tegen de hekken geplaatst dus hadden we bijna een gat van 50” dichtgereden.

William had de zware opdracht onze podiumplaats veilig te stellen en deed dat met bravoure.

Hij had zelfs zo hard zijn best gedaan dat we tijdens de prijsuitreiking op het hoogste schavotje mochten plaats nemen. Een fout in de tijdsopname had ons op nummer 1 gezet maar eerlijkheid dient ons te zeggen dat we eigenlijk pas derde waren.

Ik ben dus in mijn opzet geslaagd en dankzij de goede fietsbenen en de trainingen van afgelopen week die liepen als een trein ga ik met een boost gevoel de laatste rechte lijn in richting Neerpelt.
Gisterenavond dan nog met de buurtjes de nodige koolhydraten opgeslagen met een BBQ en daar hoort natuurlijk een biertje bij. Maar we zijn binnen de lijntjes blijven kleuren. Toen we halverwege de avond nog een "vallende ster" zagen was de avond compleet, en wij waren blijkbaar niet de enige die dat gezien heeft : http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=DMF20090816_006

De avond leverde trouwens enkele mooie laat ons zeggen “kunstige foto’s"op.






























Geen opmerkingen: