dinsdag 7 oktober 2008

Luc van Lierde

"Nu 21 jaar later neem ik mss deel aan mijn laatste triatlon, de Ironman van Hawaii. Deze woorden zijn te lezen op de laatste blog van Luc van Lierde. Hij kondigt dus zowat zijn afscheid aan. Hopelijk kan hij in schoonheid eindigen. Een van Lierde die fit aan de start staat is iemand om rekening mee te houden, top 5 is dan zeker mogelijk, het is hem gegund.


Waar is de tijd heen dat hij aan stoppen dacht en even later Europees kampioen op de kwart werd. In '96 verbaasde hij vriend en vijand door als rookie Hawaii te winnen in een nieuw parcoursrecord en dat met het uitzitten van een straftijd van 3'. Jarenlang heb ik naar die video gekeken die ik indertijd van Eurosport had opgenomen. Het zijn beelden die net als zijn wereldrecord in Roth zijn blijven hangen.

Mocht het inderdaad eindigen in Kona dan hoop ik dat hij zaterdagnacht de nieuwe generatie nog eens het vuur aan de schenen kan leggen en er nog eens een marathon kan uitpersen zoals hij alleen dat ooit kon !

Geen opmerkingen: