maandag 25 april 2011

Paas"fiets"weekend

Ik weet nog dat ik vorig jaar net voor het paasweekend ziek werd en op paasmaandag slechts half gerecupereerd één van mijn eerste "lange" ritten deed richting Hoei.
Dit jaar is het wel iets anders.  Door de stage in Lanzarote stonden er al een aantal +100 en 1x 180km ritten in het dagboek.  Na Epic konden we er daar nog 2 van 200 in bijvullen.

Dit verlengde paasweekend wilde ik toch gebruiken om nog wat extra kilometertjes op de teller te krijgen.  Zaterdag samen met de heer Erkens (in volle voorbereiding op Mallorca 70.3) richting Vaals 3landenpunt gefietst en dat was goed voor bijna 150km.  Paasdag hadden we besloten met de club een korter vlakker ritje te doen wegens de paashaas.  Na 80km in 2u15 was ik zelfs nog een kwartier te vroeg thuis ;-).  Tijd dus om het vandaag  iets rustiger aan te doen met een cruiseritje langs het kanaal, een Lsd'tje zoals ze dat noemen.  Nu veel slow was er nie aan want ik kwam thuis na 100km in 3u.  Voel me meer en meer in mijn sas op de TT bike en dat samen met de kilometers die ik reeds gemaakt heb, wordt dat natuurlijk weergegeven in een tempo dat nu al hoger ligt dan andere jaren in de maand mei.  Alleen zien dak nie te vroeg in vorm geraak.
Nu enkel nog dat lopen op het juiste spoor krijgen.

Foto : Wat men tegenwoordig al niet gebruikt om wachtbuizen mee op te vullen...

2 opmerkingen:

Wim zei

Ziek zijn op een verlengd weekend met prachtig weer,...ik kan er ook over meespreken godverdoeme :-) !!

Wim

The Flying Pig zei

Goe bezig makker, hopelijk kan je er tijdens de wedstrijd nog een sterke looptijd aan vast breien.
Nog veel trainingsgenot toegewenst vanuit het zonnige zuidenen we komen elkaar nog wel eens tegen ergens op de fiets of op wedstrijd.
Groetjes van de Pontjes