woensdag 6 april 2011

In het spoor van ...

Vanmiddag een fietstraining van 2u met na een opwarming van 10km de rest @ IM pace gevolgd door een kort loopje tegen hetzelfde tempo.  Ik rij thuis de straat uit en wie rijdt er voor mijne neus door, Johan Vansummeren in zijn Garmin Cervelo uitrusting, zonder helm!  Ik twijfel even maar besluit dan toch de achtervolging in te zetten en al rap rij ik tegen IM pace.  En een achtervolging was het, ik wilde niet over mijn toeren gaan dus duurde het tot in Hoeselt eer ik in't wiel zat en toen, ...stopte 'm aan de Spar.  Gemiddelde op dat moment bijna 34.  Die 10km opwarming heb ik dan maar over geslagen :-) en ben gewoon op hetzelfde elan door gegaan.  't Ging goed en ook het aansluitende loopje voelde goed aan.

8 opmerkingen:

The Flying Pig zei

Als ge 10Hr15 wil doen in Klagenfurt dan zal je nog iets rapper moeten rijden.
Hier was het vandaag zomers warm met 30 gr en geen wind, lekker om te lopen en te fietsen.

Jelle, Jarno en Wilfried zei

Khem nog 3 maand hé. Gaat al goed voor den tijd van het jaar, hopelijk nu alleen maar sneller

Ruben Vandevoorde zei

Ik ben vandaag gaan fietsen met neo-prof Jan Ghyselinck en die had wel zijn helm op. Ze zouden alle profrenners moeten verplichten hun helm te dragen. Ze hebben een voorbeeldfunctie vind ik persoonlijk.

Gelukkig had Wouter Weylandt vandaag zijn helm op toen die viel tijdens de sprint in de Scheldeprijs.

Jelle, Jarno en Wilfried zei

@ Ruben, vind dat ook, dacht nochthans dat ze in hun contract een clausule hadden staan dat ze met helm moeten fietsen(trainen) maar dan blijkbaar niet bij Garmin, en ook niet bij Lotto want bij de verkenning van De Ronde had Gilbert ook geen helm op.

Stefan zei

Ik denk dat Johan in de Spar zijne helm is gaan halen, hij had die de dag ervoor daar laten liggen.

Jelle, Jarno en Wilfried zei

@ Stefan, denk het niet want vandaag(vrijdag) stond 'm in de krant tijdens een verkenning van Roubaix ... ook weer zonder helm. Mss moeten we een opsporingsbericht lanceren ;-)

Stefan zei

Misschien geen slecht idee Wilfried. Tis te hopen dat we hem dan tegen zondag vinden.

Stefan zei

Ik ga vanaf nu ook zonder helm training en als ik wedstrijd heb zet ik hem ook op. Dan win ik mss ook eens????