dinsdag 12 april 2011

On top of the tri tip

Vorige week een nieuwe zadel gekocht voor op de TT bike.  De Tri tip van Specialized.  Gisteren voor de eerste keer ritje gedaan met dit zadel.  Met Kurt afgesproken, zo konden we tijdens de rit nog wa bijbabbelen.  We waren nog geen half uur ver of .. miljaar, mijne zadel komt precies los.  Bij gebrek aan inbussleutel, die ik verdorie 2 weken lang had meegenomen toen ik mijn zadelhoogte had aangepast, aangebeld bij een Waalse boer die ons de broodnodige sleutel bezorgde.  Zadel vastgezet en verder.  Maar in al onze haast stond het zadel nu toch een beetje te fel met de tip omhoog.  Ik had het gevoel dat ik er elk moment langs achter kon afvallen.  Liggen op het stuur was ook niet makkelijk en na een half uur zat ik half kreupel op mijn  fiets.  Alles begon pijn te doen.  Mijn rug, mijn nek en niet het minst, mijn benen.  Terug gestopt en een sleutel gezocht, alles losgedraaid en terug fantsoenlijk vastgezet.  Oef, da was dag en nacht verschil maar mijn benen bleven toch de rest van de rit nog pijn doen.

Geen opmerkingen: