vrijdag 9 mei 2008

Trainingsupdate

Overzichtje van de trainingen van deze week

Maandag : zie vorige blog

Dinsdag : enkel naar werk gefietst

Woensdag stond mijn tot nu toe langste looptraining op het programma. In the heat of the afternoon. Ik maakte van de gelegenheid gebruik om al meteen een voeding en drinkstrategie uit te proberen.

1 bidon van 50cl energiedrank ging mee van bij de start. Halverwege zou ik dan water bijtanken bij mijn ouders en dan met water en 2 squeezy gellekes mijn weg vervolgen. Om de 10' 2 grote slokken drinken moest genoeg zijn om niet helemaal in panne te vallen.

De training dan. 20' DT1 - 3x20' DT2 met telkens 5' DT1 tussen en om af te sluiten een goeie 20' DT1. 1hr55' in totaal. Het parcours, zeer heuvelachtig.

Het ging goed tot dik anderhalf uur. Toen voelde ik dat mijn beentjes zulke lange uitstappen nog niet gewoon zijn. Maar dat is een kwestie van training. De drinkstrategie was goed, al moet ik zeggen dat de terugweg dorstiger was dan de heenweg.

's Avonds dan nog 3.2K gezwommen.

Donderdag : enkel zwemmen in Bilzen, 3K

Vrijdag : 62K op het vlakke. Benen draaiden goed rond maar het was meermaals vechten tegen de wind die toch al weer redelijk hard uit de hoek kwam. Na het fietsen een tempoloop van net geen 10K. Tijden waren niet echt super maar gevoel was dat wel, zeker voor een T-run.

Geen opmerkingen: