zaterdag 8 januari 2011

Trainingsmix(er)

Deze week al een gevarieerde mix van trainingen achter de rug.
Maandag in't zwemmen 5x50 (25 climax-25 voluit) een intensieve prikkel maar ook een prikkel om de slagfrequentie eens in een andere snellere dimensie te laten draaien.
Dinsadag een klimtrainingske op de rollen gedaan en dat valt altijd zwaarder uit dan dat ge op voorhand dacht.
Woensdag een kort loopje met als schoktherapie 2 snelle kilometers, in de namiddag 2u  fietsen op de weg en ook dat is toch een heel verschil met de rollen, dus nog werk aan de winkel.
Donderdag had ik dan een beetje een off dag, het ging mij niet en dan maar enkel de zwemtraining 's avonds gaan doen.  Een voorproefje van wat we de volgende weken te verwerken krijgen.  Nu 4x100 vertrekken om de 1'45, volgende weken 10x100.  Tempo eerste en laatste moet hetzelfde zijn, dus te snel vertrekken is geen optie, alhoewel ik donderdag die fout wel al maakte.
Vrijdag een betere dag met een goeie zwemtraining samen met Jens en Mario, die een offday had en er de bui aan gaf.  Jens en ikzelf deden 10x200, ik de oneven op kop, hij de even.  Tijden schommelden tussen de 2'44-2'48 met vertrek 3'20. Dit zonder echt over mijn toeren te gaan en daar hou ik een heel goed gevoel aan over.
Vandaag een rustig loopke van een uur alhoewel met die stormwind dat rustig nie altijd makkelijk was.

2 opmerkingen:

Stefan zei

Goed bezig man. Dat komt dik in orde voor Klagenfurt.

Jelle, Jarno en Wilfried zei

Merci Stefan, laat ons hopen dat we de lijn zo kunnen doortrekken