zaterdag 15 januari 2011

Chalange Wanaka

De eerste grote confrontatie op de lange afstand van dit jaar zit er op.  In Nieuw Zeeland werd afgelopen nacht de Chalange Wanaka gelopen.  De weersomstandigheden waren "hels".  Een verschrikkelijke wind teisterde de ganse wedstrijd zowel in het fietsen als in het lopen. 
Winnaar bij de mannen werd de 29 jarige Nieuw Zeelander Jamie White.  Hij leidde van start tot finish.  Swim 52' - bike net onder de 5u - run 3u10 - eindtijd 9u03'.  Hij haalde het voor Courtney Ogden die vorig jaar nog IM West Australia won en Bevan MCkinnon die op 12 seconden van Ogden eindigde.
Belinda Granger haalde het bij de vrouwen in 10u26.  Zij vertelde hoe zwaar het fietsen wel was.  "Op een bepaald moment dacht ik dat ik het niet zou halen in het fietsen, ik keek naar mijn computertje en zag dat ik 12km/u reed."

Geen opmerkingen: