donderdag 20 januari 2011

Resetten en opnieuw beginnen

Ik las gisteren een blogje van Ironmac uit Wuustwezel met de titel "it is what it is".
Ik snap zo'n beetje in welk watertje hij zwemt.  Ik heb namelijk jaren in datzelfde water gezwommen.  Niet dat ik zo slecht zwom maar gezien mijn waterligging en drijfvermogen moest er meer uit komen.  Ik bleef ter plaatse trappelen, maakte geen vooruitgang, hoeveel ik ook zwom.  Greep maar al te vaak naar pullboy en/of peddels om te kunnen volgen tot ...
... ja tot er iemand elke zwemtraining langs de kant stond en mij er continue op wees wat ik fout deed.  Nu zwemtechniek is 1, het "snappen" en dan uitvoeren 2 en 3. Dikwijls tijdens de maanden oktober en november met een slecht gevoel uit het water gekropen omdat het weer maar niet wilde lukken.  Dan zwom ik gewoon een hele week niet meer, resetten (alles vergeten wat je fout deed) en opnieuw beginnen. Ik zal niet zeggen, verre van, dat mijn techniek nu is zoals het moet, neen maar ik zwem "anders" nu.  Met dezelfde inspanning als vroeger gaat het nu wel sneller.

Misschien dat ik  na de zwemtraining die ik aan het doen ben terwijl dit automatisch gepubliceerd wordt, weer anders kraai, maar 1 verloren slag is nog geen verloren oorlog.  Gewoon resetten en opnieuw beginnen zeggen we dan.

Geen opmerkingen: