zondag 23 januari 2011

Duo

Gisterenavond nog in allerijl opgetrommeld om vandaag het loopgedeelte te doen bij de winterduatlon in Zonhoven.  Een wedstrijd die ik nochthans had afgezworen wegens voor mij toch veel te zwaar rond deze tijd van het jaar.  We zitten nog maar in de opbouw en Zonhoven is lastig hoor, vraag maar aan supermario vandaag, de super was eraf zei hij.

Enfin, 2x een kleine 3km lopen stond er op't menu.  Intensieve prikkels in't lopen, ik ben daar nog maar goed 2 weken geleden mee begonnen dus dat ging zwaar worden.  Komt daarbij nog dat het parcours 100% onverharde zanderige ondergrond is met toch enkele stukken door het mulle losse zand.
Het startschot viel en ze snellen dan weg alsof de finish na de volgende bocht ligt.  Ik dus ook al kwam ik mezelf al vrij vlug tegen.  Dat is best een rare gewaarwording, uw eigen tegenkomen ;-) Het tempo iets laten zakken en terug wat controle proberen te vinden over de ademhaling.  2.75km was run 1 tegen 4'13/km. 

Stefan nam het fietsen voor zijn rekening op een test mtb met 29 tigers.  Hij kon oprukken tot plaats 5. 
Dan was het weer mijn beurt om die plaats te consolideren.  2de run ging niet zo vlot, mijn linkerkuit stribbelde tegen maar ik kon nog net die 5de plaats bij de duo's behouden. run 2 : 2.67km tegen 4'20/km.

Ik weet dat dit geen supertijden zijn, maar voor het eerst in jaren begint het op iets te trekken in de winter.  Ga wel uit voorzorg volgende week een ietsjes minder moeten lopen om die kuit wat rust te geven.  Hopelijk blijft het dan droog en kan ik wat meer de fiets op.

Uitslagen en foto's zullen nog wel volgen.

1 opmerking:

Stefan zei

Goed gedaan jongens. Proficiat