dinsdag 29 december 2009

Jaaroverzicht : deel 2

Had ik voor Lanza niet meer de goesting, erna was de honger eens zo groot. Ik trok mij al vrij vroeg terug op gang en stelde vast dat het vlotjes ging. Werkte vooral aan de lange duurtrainingen omdat ik die toch nog niet genoeg in de benen had. Eigenlijk ging alles eens perfect. Neerpelt zou de plaats worden waar ik mijn PR ging verbeteren. Het kan raar klinken maar ik had er vooral schrik van het fietsen. Khad in de voorbereiding een keer of 3 180K gedaan , alleen, vlak parcours, meestal in de hitte en wist dat het geen lachertje zou worden in het fietsen. Maar voor een keer stond alles op punt, conditie was goed, voedingsstrategie was tot in’t detail uitgewerkt, koppeke zat goed, wat kon er misgaan.

Na Lanzarote nam ik 1 week complete rust waarna ik terug hervatte op Pinstermaandag met de sprint in Bocholt. Vanaf die week tot en met de week voor de wedstrijd zijn dit de getrainde K's.

Swim : 46.2K = 4.2K/week, langste zwemtraining 3.6K

Weinig, veel te weinig, ik kom amper aan 1 tot 2 trainingen per week. Het is de mindere sport van de drie.

Bike : 2825K = 256K/week , langste fietstraining 182K

Fietsen deed ik ongeveer evenveel als in de voorbereiding op Lanzarote de laatste 11 weken. Maar het verschil zit 'm nu in de lange trainingen. Ik deed 3 trainingen van om en bij de 180K en eentje van 160. Daar nog een aantal bij tussen de 100-150. Daar zit het dus wel goed. Ook veel op wedstrijdintensiteit gereden en regelmatig daar nog iets boven. Dat hebt ge langs het kanaal, er zijn er altijd die effe willen meespelen.

Lopen : 400K = 36.3K/week, langste looptraining 25K

Ondanks het dikwijls balanceren op de slappe koord van de blessure haalde ik nu mijn hoogste weekgemiddelde ooit. Ik was vrij zeker van mijn lopen, misschien had ik op loopgebied wel nooit zo goed voorbereid aan de start van een volledige gestaan.

En toch liep het eventjes anders, lees hier het verslagje

Geen opmerkingen: