vrijdag 11 december 2009

Change of (trainings)plans

Het is weer aanmodderen, toch wat het lopen betreft. Steeds weer, elke winter komen ze terug, die vervelende kwaaltjes die me beperken in m’n looptrainingen. Vooral dat linkerbeen is er steeds de dupe van. Heb al van alles geprobeerd. Maar ’t zal altijd het zwakke punt blijven. Maar, ja er is een maar.
Gisteren bij de osteopaat waren we zo wat aan’t babbelen over da probleem toen hij plots zei : “Ge moet blijven fietsen”.
Ik had er toen niet veel aandacht aan besteed maar vandaag tijdens die 20’ lopen begon ik er over na te denken. Ik dook direct mijn trainingsgeschiedenis in en na wat zoeken hier en daar merkte ik direct dat het lopen pas goed begon te gaan en blessurevrij bleef als het fietsen op een redelijk niveau stond. Dat niveau haalde ik meestal pas eind februari, begin maart.

Dus is’t simpel, we bouwen het lopen wat af naar 2 trainingen per week en het fietsen gaat naar 3-4/week. Het is een beetje de omgekeerde wereld, ik werk nu aan mijn sterk punt ipv aan mijn zwakke punt maar ik ben zelf ook altijd een beetje “omgekeerd” geweest, dus.

I’m gonna give it a shot, en we zullen wel zien waar’t eindigt

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Laat maar iets horen als ge iemand zoekt om in uw wiel te zitten...

Kurt

Anoniem zei

Ha die Kurt, zoals altijd de bescheidenheid zelve.
Ik heb wel gezien dat ge goed bezig zijt makker

Raymond

Jelle, Jarno en Wilfried zei

Hij mag zijn rollen altijd achter de mijne komen zetten :)

Anoniem zei

Kurt doen, dan kan je in het "gat" duiken met uw fiets als ge sneller zijt.
Zwemcoach

Jelle, Jarno en Wilfried zei

Het niveau zit weer goed zie ik !

Anoniem zei

't is niks, graag gedaan.
Trouwens weet gij of ge zaterdagmorgen nog in Millen kunt zwemmen?
Zwemcoach

Jelle, Jarno en Wilfried zei

ik vermoed van wel, zal nog wel hetzelfde zijn als vroeger, vrij zwemmen van 7u30-9u.

Anoniem zei

als ik uit mijn bed geraak, zal ik het morgenvroeg eens gaan zien of dat nog juist is.
zwemcoach