zondag 15 maart 2009

Moegestreden

Ik denk dat dit het juiste woord is na de fietstraining van vandaag. Het doel was om 4hr bijeen te rijden en dat lukte net niet.
Ik was alleen op pad gegaan en de benen voelden wat strammetjes aan na gisteren. Alles verliep vrij vlotjes maar toch voelde ik na een tijdje dat de stukjes bergop in de kleren begonnen te kruipen. Dat deed me er aan denken dat ik dringend een drink en voedingsschema op poten moet zetten. De Squeezy van vorig jaar heb ik wegens te veel drinken onderweg met gevolg te veel plasbeurten afgevoerd. Ben nu op zoek naar iets anders en denk dat ik het wel gevonden heb. Eén dezer dagen meer hierover.

De rit duurde dus net geen 4hr en dat kwam vooral door de tegenwind het laatste anderhalf uur toen ik uit de richting van Visé terug huiswaarts reed. In de laatste kilometers kwam "Schink" mij nog luid toeterend voorbij toen ik nog aan het afzien was op een stukje vals plat met de wind op kop. Hij heeft blijkbaar altijd de perfecte timing.

In zo'n solotraining kan je je dus niet wegsteken, geen wiel om in te kruipen als het effe niet meer gaat, geen rug om achter weg te kruipen zoekend naar een plaatsje uit de wind en de groepjes onderweg met wielertoeristen reden eigenlijk niet snel genoeg om er in te blijven wonen. Maar "what kills you makes you stronger", wie zong dat ook al weer, juist ja ...

Dit was een redelijk stevige trainingsweek met als eindscore

Swim : 11.2K
Bike : 296.5K
Run : 41K

Totaal goed voor 17hr23' training. Meteen de langste week tot nu toe.

Geen opmerkingen: