maandag 30 maart 2009

Een dieselken en de GTI

“Last song” van de Foo Fighters knalt in mijn oren terwijl ik dit neertik. Het was gisteren een mooie wedstrijd. Ik keerde tevreden naar huis terug met een 3de plek H40 op zak.

Maar laat ons beginnen bij het zwemmen. 7’13 was dan wel 7” beter dan vorige week in De Haan, maar eigenlijk was het feit dat ik voor Jimmy en Olivier kon starten meer van belang. Vooral met het oog op naar voor rijden. Naar voor is dan het groepje waarin William zit, die een goeie 30” sneller zwom.

Zo gebeurde het ook. Ik ben niet die snelle starter en moest effe bekomen in het wiel eer ik kon overpakken, maar éénmaal mijn dieselken op gang … Blijkbaar reed Olivier gisteren rond met een opgedreven GTI versie van zichzelf want hij was zeker de sterkste fietser van onze groep. Ik deed mee aan het kopwerk maar toen Jimmy het hazenpad koos in de laatste ronde liet ik begaan. Mijn fietsen was wel goed maar ik miste toch dat beetje extra om eens te zeggen, voila mannekes, nu ziet ge alleen nog mijne achterkant. Dat zal er nog wel komen, hoop ik.

Het lopen dan. Geen meter vlak en direct over mijn toeren gegaan en met een beetje geluk terug in’t spoor van de mannen voor mij toen die effe verkeerd liepen. Lopen zal wel nooit meer mijn sterke punt zijn, worden maar zoals ik in de voorbeschouwing al zei, het is ginder kort genoeg om niet te veel plaatsen te verliezen zodat ik toch 4de van de club en lekker de 3de H40 werd. Mooi meegenomen en goed voor de moral om in april een trainingstandje bij te schakelen.

Deze wedstrijd begint steeds hoger op te klimmen in mijn lijstje favoriete wedstrijden. Eindelijk nog eens een stayer triatlon waar je je niet echt in de wielen kan wegsteken en een sterke fietser er zijn voordeel kan uithalen.

De uitslag vind je op http://www.wielerschool.be/pdf/Uitslagen_Herderen_2009.pdf

Foto’s kan je bekijken op http://fotoalbum.ergomo.be/#26.0 (zelf fototoestel vergeten !)

Geen opmerkingen: