dinsdag 17 april 2007

Tevredenheidniveaus

Je voelt dat Klagenfurt dichter bij komt. De conditie bereikt een zeer aanvaardbaar niveau en voor het eerst sinds lang wordt er ook over gepraat, al zijn het grapjes soms op het kantje, en daarmee bedoel ik, wij weten wat er allemaal kan gebeuren op zo een lange dag en niemand durft gewaagde uitspraken doen (kijk maar wat er vorig jaar allemaal gebeurde), en daarom maar gewaagde uitspraken met een smile om de mond.

Zo zei Mario, afgelopen weekend : “Hier, doet maar awa kaas op uwe spaghetti, magere”. Mijn antwoord :” Wacht maar tot die magere op enkele kilometers van de streep langs uw doorloopt !!!!”. Of die van Kurt : “Mijn natte droom, een marathon lopen in 3hr40’ en u dan zien lopen op 500m van de streep”. En, .. ik durfde er niet mee lachen, want you never know ..Of deze van mij : “Links afslaan richting finish en Kurt, rechtsaf zien slaan voor zijn 2de ronde”.

Nu alle gekheid op eens stokje, je stelt natuurlijk doelen, en het is altijd gevaarlijk daarvoor uit te komen want het moest maar eens niks worden. Maar toch heb ik voor mezelf een soort van tevredenheidniveaus opgemaakt voor Klagenfurt.

•Laat ons beginnen op het laagste trapje (geven we punten op 10 dan is dit gebuisd, onder de 5 dus). Deze trap staat voor het gewoon uitdoen van de wedstrijd in een tijd trager dan vorig jaar.

•Volgende trap : 5/10 een tijd tussen de 12hr en 12hr16’22” (= tijd vorig jaar)

•Meer aanvaardbaar wordt het volgende : 6/10 : een tijd tussen de 11hr-12hr

•Nog een tevredenheidniveau hoger : 7/10 tijd tussen de 10hr30-11hr

•8/10 : 10hr – 10hr30’ commentaar begint overbodig te worden hier, denk ik.

•9/10 : alles onder de 10hr

•10/10 : het waarmaken van mijn grootste droom op sportief vlak, kwalificatie voor Hawaii.

Je wedstrijd vastpinnen op 1 van deze niveaus, don’t do it, gewoon van start gaan en doseren en er het beste van maken en dan zullen we wel zien waar we uitkomen.
Het kan soms zijn zoals vroeger op school, je had er meer van verwacht maar met de hakken over de sloot is ook door.

2 opmerkingen:

Super Mario ??? zei

Is iedereen aan het trainen ? Of durft niemand meer commentaar geven ?

WAKKER WORDEN ... het seizoen gaat beginnen. Scherp uw messen !

Mijn tevredenheid voor Ironman Austria ... een degelijke marathon lopen ... ongeacht het zwem- en fietsonderdeel ... Maar dat wil iedereen zeker ...

PS ... wat een moeite om mijn paswoord terug te vinden ... blijkt Google zich weer te moeien met de zaken ...

Jim zei

Awel Wilfried, ik kan mij ook volledig vinden in die quotering.
Al zou ik voor mezelf zelfs al 5/10 geven als ik gewoon finish. Tijd is in eerste instantie onbelangrijk voor mij. Ik kan nog enkele verzachtende omstandigheden inroepen. Ik ben geen trainingsbeest, begin aan mijn eerste 1/1 en dan is die 1/1 niet mijn enigste doel.

Voor jullie ligt dat wel een beetje anders. Jullie hebben reeds een 1/1 in de benen en dat is volgens mij toch een schat aan ervaring.

In ieder geval volgende week goed trainen en dan mag het seizoen voor mijn part beginnen. Ik kan haast niet meer wachten. Dit jaar te weinig wedstrijden in voorbereiding gedaan. Honger is nu erg groot.Hopelijk is conditie ook naar wensen.