maandag 9 april 2007

Extra lang trainingsweekend.

Met paasmaandag sloot ik een extra lang trainingsweekend af. Vorige week 20 trainingsuren in de “pocket” gestoken, maar de hoofdbrok zat toch samengevat in 4 dagen.

Vrijdag al 150K met veel Voerense hellingen, goed voor 5hr fietsen. Zaterdag dan een lange zwem en looptraining, ook al weer goed voor 3hr20’ trainingsarbeid.
Paasdag een beetje rustiger met “amper” 2hr40’ fietsen om dan vandaag weer 5hr in het Mtb zadel te zitten voor een tocht van uiteindelijk 122K.

Vanmorgen vroeg om 8hr vertrok ik richting Bilzen om samen met enkele clubmakkers de 100K mtb toer van Marco Velo mee te rijden. Via allerhande kleine steegjes, verkavelingen en onverharde paden, boswegen, enz .. deden we volledig Zuid Limburg aan. Ik ben nu niet echt een mtb’er en voel me beter in mijn sas op mijn Kuota wegfiets maar kon tot een goeie 10K van het einde aardig mee. Vanaf daar kreeg ik een klein klopje en was het gewoon eraan proberen te blijven hangen, vooral omdat het tempo serieus de hoogte werd ingetrokken. Eénmaal in Bilzen reed ik dadelijk richting thuis maar eerst maakte ik een nuttige tussenstop aan de “Esso” in Hoeselt om bij te tanken. De halve liter cola deed deugd en de weg naar huis bleek plots toch niet zo lang meer. Na 4hr56 zette ik met plezier mijn mtb op stal en daar zal hij nog wel enkele maandjes blijven staan.

Een tof paasweekend met op 4 dagen tijd 350K fietsen en een totaal van 16hr training. Mijn trainer kan tevreden zijn !!!!!

1 opmerking:

Marco Velo zei

Het werd inderdaad een supersnelle editie van onze '100 km MTB classic'. De omstandigheden zaten dan ook uitermate goed mee: geen wind, superdroog parcours en een ongelooflijke locomotief van Boutersem (passeert de TGV daar niet?) Dan is het logischerwijs tandenknarsen als er na 90 km nog tegen 35 km/u (en meer!) over de bospaden gevlamd wordt...

Alleen al voor de afwisseling toch wel best eens plezant zo'n ritje!

Marco Velo

PS: Die Cola was er ook te krijgen als je nog 100m mee richting start/aankomst gedraaid was :-))