donderdag 12 april 2007

Een fartlek en blokken !!!

Na de rustige dag dinsdag had ik gisteren 2 trainingen gepland.
De ochtendtraining, een zwemtraining met na 400m opwarmen, 10x50 in 40”, daarna 10x100 rond de 1’26-1’27 en om uit te bollen 5x200 in 3’00. Het gevoel tussen in Millen zwemmen en in Bilzen is een wereld van verschil. In Bilzen heb ik echt het goede gevoel hetgeen ik niet kan zeggen van Millen. Enfin, nog wat extra uitgezwommen en 3500m op de teller.
Na Gent- Wevelgem de loopsloefkes aangetrokken voor een fartlek van een uurtje. Ik heb daar een heuvelachtig parcours voor en op elke heuvel loop ik in een soort van climaxloop naar boven, tot net over de top gaan de meeste versnellingen. Daarna loop ik terug tegen een tempo van +/- 5’/km verder op de makkelijke stukken of de stukjes bergaf om aan het volgende bergje weer te versnellen. Na 59’30 en 13.2K zat de training er op.

Vandaag dan een fietstraining op het vlakke met 3x15’ extensieve bloktraining erin. Recuperatie ook 15’. Na een degelijke opwarming reed ik telkens 1 rondje van onze tijdrit. Ik had zo ongeveer gehoopt rond de 15’ rond te zijn. En inderdaad, de eerste ging in 15’11, toen 14’57 en de laatste 14’56. Benen voelden wel moe aan en met een totaal van 86.6K op de teller in 2hr39’ blij dat de training er op zat. Straks nog een uurke zwemmen en morgen een beetje recupereren en werken om zaterdag hopelijk wat frisser de trainingsdag aan te vatten.

Geen opmerkingen: