zaterdag 10 februari 2007

Wintersprint lopen, het verdict.

Dacht ik van mijn snotvalling verlost te zijn, niets was minder waar, 2 uur voor de start nog een pijnstiller moeten nemen vanwege de schele hoofdpijn. Neen ik zoek geen excuses. Moet die ook niet zoeken, want als ik kijk tegen welke hartslagen ik gelopen heb, en ik vergelijk met mijn loopwedstrijdjes van enkele weken terug, dan heb ik geen reden tot klagen. Ja ik ben 41” trager dan vorig jaar, maar had er toen een loopmaand opzitten van 303K. Nu “slechts” 145K, dat is de helft.

Het wedstrijdverloop. Ik was goed snel vertrokken en kon mij al gauw in het spoor van Koen vestigen. Op het einde van ronde 1 moest ik Tim laten voorgaan maar met ons 3 liepen we spoor in spoor het fietspad af. Een blik op mijn hartslagmeter leerde mij dat het iets te snel ging. Als je een max hebt van 185 en je loopt 180 dan weet je het wel. Bij het inslaan van het paadje verloor ik voeling met de 2 en moest ze laten gaan. Ik zag ze stilletjes wegglippen maar kon niet antwoorden. Ik zocht mijn tempo en kon zo de hartslag een paar slagen laten zakken. Alleen is maar alleen en dan is het hard bijten op de tanden, voor mij te ver, en achter mij ook niemand die met rasse schreden terugkwam. Maar vermits een wintersprint om tijden gaat en niet om plaatsen moet je alles blijven geven. En dat heb ik gedaan.

De cijfertjes

Aanloop 250m : 49” (158)
Ronde 1 : 5’31 ((177)
Ronde 2 : 5’52 (180)
Ronde 3 : 6’05 (177)
Laatste 250m : 53” (177)

Totaal tijd 19’12
Gemiddelde hartslag 177
Max hartslag 182

Mijn doel van tussen de 3’50-3'55/km te lopen heb ik ook gehaald. Liep tegen 3’50 en een kauwgom de km. Het vooropgestelde doel top 3 te halen in deze wintersprint heb ik na het aanschouwen van het tussenklassement al laten varen. Top 5 wordt al moeilijk maar zou mooi zijn, maar dan zal ik mijn Kuota verdomme flink de sporen moeten geven.

En wat de anderen betreft … dat zullen jullie wel vertellen zeker ?

3 opmerkingen:

Jim zei

Ik had zowat hetzelfde voor als Wilfried. Vrijdag ziek en dadelijk na werk gaan slapen. Zaterdag maar slapjes, maar omdat het de laatste tijd zo goed ging, ben ik toch gestart. Tijdens het lopen voelde ik niks kracht in de benen. Nog een wonder van de eindtijd waar ik toch zeer tevreden over ben. Moest ik niet ziek geweest zijn, zou ik toch niet veel beter gekund hebben. Ik ben echter zeer diep gegaan. Een uurtje na de wedstrijd stak de koorts weer op en ben ik terug mijn bed ingekropen.
De wedstrijd zelf was er één van tactische aard, waarbij er zeer traag gestart werd en het tempo steeds omhoog gehaald werd door een ijzersterke Marco Vélo (zonder ...). Schitterend afgerond ook. Proficiat Marco

lieven zei

Ook ik had een betere tijd in gedachten. Nu heb ik dezelfde tijd als vorig jaar, maar omdat ik 1,5kg lichter weeg, dacht ik een 20" seconden beter te doen. Sport of het menselijk lichaam is meer dan reken- of wiskunde. Bij mij speelt het weertype enorm. Een dik wolkendek als gisteren doet mij op 90% presteren in vergelijking met een wolkenloze lucht, waarbij meer zuurstofopname mogelijk is.

Wat de wedstrijd zelf betreft kon ik het tempo goed volgen tot even voorbij halfkoers. Marc maakte een versnelling, Jens kon dit makkelijk dichtlopen. Ik moest een gat laten. Mario dacht misschien dat ik het zou toelopen. Dit gebeurde niet, waardoor hij zelf achter de twee koplopers moest. Ondertussen kwam Olivier uit de achtergrond nog tot bij Mario, maar moest uiteindelijk toch lossen. De derde ronde was er voor mij te veel aan, maar met Olivier had ik nog een mikpunt. Ik voelde William in mijn rug naderen, maar de aankomst was te dichtbij om mij nog in te halen.

Voor de rest chapeau voor Marc dat hij het jonge geweld kan blijven afhouden. Ook voor Mario die een minuut beter presteert dan vorig jaar. Dit belooft voor zijn triathlonseizoen dit jaar.

Volgende afspraak voor mij: 10 mijl Oostende-Brugge.

Super Mario ??? zei

@ Koen

Wedstrijd is wedstrijd !!!

Over de wintersprint :
Hoopte op een 17'30, dacht aan een 17'45 (door modder). Liep vooral mijn eigen wedstrijd en wilde verstandig starten. Ik was vooral tevreden over mijn HF curve. Ik heb mijn progressie na de 5km van Meeuwen en de 6km van Genk mooi kunnen bevestigen.

Nu nog snel leren lopen als het lichaam moe is.


Den Mario