zaterdag 17 februari 2007

Winterduatlon Zolder

Na een kutweek was ik zonder plannen naar Zolder afgereisd, of beter gefietst. Na een opwarming van 30K, wind in de rug, dat beloofde voor de terugtocht zag ik al meteen super Mario en Tim. Samen met hen een verkenningsronde gereden. Eerlijk, in wedstrijd heb ik niet veel sneller gereden dan in die verkenningsronde. Het parcours was verschrikkelijk snel. Ik had er dan ook niet echt een goed oog in. Ook Denis dook even later op, de 2 Marcen, Rik + kid en Robby.

Omstreeks 14u waren we weg en ik vertrok rustig achteraan. Rond halfweg liep Denis mij voorbij en ik besloot hem niet te laten gaan, kwestie van dan ook geen gat te moeten dichtfietsen of zoals in zonhoven het dan niet dicht te krijgen. Samen wisselden we en vertrokken we voor 4 ronden mtb. Na Zonhoven was ik al blij dat ik in de buurt van mijn buurman kon vertoeven tijdens het fietsnummer. We lieten mekaar niet gaan en zo kwamen we terug voor wissel nummer 2. En ja, Denis was de snellere wisselaar, of hoe noemt ge dat, van ons 2 en vertrok als eerste, ik keek al dadelijk tegen een serieuze achterstand aan. Ik had mijn fiets ergens anders moeten stallen dan waar mijn schoenen stonden en dat scheelde toch een aantal seconden. Maar daar zal het ook niet op gestoken hebben. Even na halfweg het afsluitende lopen kwam ik stilletjes dichter maar de kloof kreeg ik niet helemaal dicht.

Nu, ik was supercontent van deze wedstrijd vooral na wat de voorbije week allemaal de revue passeerde.

Wat de rest van de mannen betreft. Mario reed lek, Jimmy troefde de rest af (en dit na een avondje stappen tot in de vroege uurtjes). Ik vraag me af waar die dat blijft halen.

De cijfertjes

Lopen 3K (denk dat het iets meer was, 3.2K ??) : 12m10s (175)
Wissel : 43sec
Fietsen + wissel : 54m19s (167)
Lopen : 13m02s (171)
Totaaltijd : 1hr20m16s (169)
Max HS 183

Bij de terugrit hadden we meesterknecht Patrick Moermans opgetrommeld en we (Denis, Jimmy en ikzelf) waren blij de voordeur te zien want na een trainingsdag van iets meer dan 4hr was het welletjes geweest.

2 opmerkingen:

Jim zei

Ik vraag mij af wat den Mario toch altijd doet met zijne fiets. Nu lek, maar ik meen mij te herrineren dat het niet de eerste keer is dat hij materiaalpech heeft.
Waarschijnlijk te sterk voor zijn fietskes? In ieder geval heeft hij het geluk niet aan zijn zijde. Spijtig, want ik denk dat hij dit jaar erg sterk bezig is.

Super Mario ??? zei

Ik vraag het mij ook af ... mss wilt er iemand mij ne fatsoendelijke mtb sponseren ... ene met volle banden en een zeer sterke ketting ...

Hopelijk houdt het wegmateriaal het dit seizoen beter uit dan het offroad materiaal :-(

Den mario