zondag 4 februari 2007

BOOST

Terwijl U2 samen met Green Day in mijn oren “The Saints are coming “spelen, schrijf ik hier mijn trainingen en bevindingen van deze week neer.

Het leek wel of ik vorige week na de winterduatlon van Zonhoven een “BOOST” kreeg in mijn conditie. Want was het daarvoor veelal een struggle om vooruit te geraken op training, sindsdien moet ik mezelf intomen. En dat zal volgende week zeker niet makkelijk zijn want Els haar favoriete week komt eraan, … mijn rustweek.

Maandag : dadelijk een duurtraining in’t lopen, lage zone 2. 1hr15’, 14.1K (144).
Dinsdag : voor het eerst met mijn nieuwe opzetstuurtje de baan op. Als je het zelf niet meemaakt kan je het moeilijk geloven, je rijdt er 1.5-2km/u sneller mee. 67.3K in 2hr04’.
Woensdag : vermits ik het weekend moest werken, werd dit het begin van weer een dolle 3-daagse. Voor het moment van het jaar noem ik dit mijn eigen mini epic 3daagse. Het zijn nog niet “de” volumes maar dit kan voor nu al tellen.
3300m gezwommen en in de namiddag mijn lange trage duurloop van anderhalf uur met de laaste 20’ versnellen van zone 1 naar zone 2. Parcours, really f*ckin hilly en dan nog veel wind in’t nadeel waar je hem best en liever in’t voordeel had.
Donderdag. : sinds lang nog eens met Kurtje afgesproken om te gaan fietsen. Het weer was niet om echt met veel goesting te vertrekken en Kurt zijn fietsconditie is dat blijkbaar ook niet. Ga daar niet over uitweiden, maar na iets meer dan 2hr30’ gaf ik de inhoud van mijn drinkbus aan hem, vermits ik toch bijna niet gedronken had en de zijne leeg was. Zo geraakte hij nog zonder uitdrogingsverschijnselen terug thuis. 72.1K (121) 2hr33’.
’s Avonds nog eens mijn Zwitsers klokje bovengehaald in de zwemtraining. Moe maar voldaan kroop ik onder de wol, wetende dat ik vrijdag nog flink moest uitpakken.
Vrijdag : ik kan mij niet herinneren dat ik ooit blokjes heb getraind in’t fietsen. Vrijdag op ons tijdritparcours deed ik 10x3’ met 2’ rust tussen. Wie ons laatste clubblad van vorig jaar goed gelezen heeft (heuveltraining) weet waar ik nu mee bezig ben.
Enkele uren later deed ik nog een 10K loop hoge zone 2 lage zone 3 heuvelachtig tegen 4’50/km. Heavy stuff na de voormiddagtraining maar achteraf zijn dat trainingen die dubbel tellen, believe me.
Zaterdag : zaten de trainingen van de voorbije dagen nog in de benen, 5x500 gingen mij wonderwel goed af. 7’28-7’24-7’20-7’14-7’10 met als toetje 2x100 all out. 1’17-1’16.
Zondag : om de week af te sluiten een fartlek van 50’ lopen.

Oef, da was het
De totalen dan : zwemmen : 9600m fietsen : 194.9K en lopen 50.9K. 13hr45 getraind en daarmee tot nu toe de zwaarste week.

Conclusie : ik zei het al, ik moet mij intomen en dat is van 1998 geleden dat ik dat nog heb moeten doen, toen is het er spijtig genoeg nooit van gekomen, dus …

The best is yet to come ????

The Saints zijn intussen ook al enkele keren aangekomen !!!

1 opmerking:

Jelle, Jarno en Wilfried zei

Om Mario op zijn wenken te bedienen. Ik trainde de blokjes aan een hartslag tussen de 150-160. Mijn omslagpunt zou rond de 157 moeten liggen, maar een inspanningstest zal dat nauwkeurig moeten bepalen. Dit is gewoon de uitkomst van een programmaatje dat je kan downloaden om je overslagpols te berekenen. De juistheid ervan ????