zondag 11 maart 2007
Tijdrit verder ontleed.
Hoe en wat en hoeveel enz… Veel vragen die mij gesteld worden na de tijdrit van gisteren. Nu tijdrijden, het is een vak op zich, ik heb me er niet echt op voorbereid maar doe even enkele zaken uit de doeken.
Ten eerste. Je moet natuurlijk wel wat kilometers in de benen hebben. Vandaag (zo 11/3) zijn er dat 1877K. Dit maakt het natuurlijk al wat makkelijker.
Ten tweede. Als ik op de rollen reed, trainde ik meestal snelheid en trapfrequentie, en het is vooral daarin dat ik dit jaar veel vooruitgang maakte. Als je anderhalf uur op de rollen hebt gehangen tegen een gemiddelde trapfrequentie van 100 … Dat ik vooral in mijn tweede ronde voorsprong nam op de concurrentie heeft hier heel veel mee te maken.
Ten derde. Ik krijg pas echt dat powergevoel in de benen vanaf het moment dat ik ritten van om en bij de 100K of erover begin te maken. Ik had er voor de wedstrijd dan ook al een 3 tal achter de kiezen.
Ten vierde. Een nieuwe fiets, betere positie. En vooral, veel trainen in die positie. Ik zie veel mensen die enkel die dag hun tijdritstuurtjes monteren en aan de slag gaan. Die tijdritpositie dat is iets waar je aan sleutelt tot het goed is, je het goede gevoel hebt. De grote tijdritspecialisten trainen niet voor niets reeds in de winter op hun tijdritvehikels.
Tel deze punten bij mekaar op en veel vragen zullen beantwoord zijn.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten