dinsdag 16 november 2010

Zwemtest

Was dat lang geleden dat ik nog eens een zwemtest gedaan had.  Vroeger in mijn jonge jaren, dat moet dan toch al iets meer dan 12-13j geleden zijn deed ik af en toe eens een 30' test. Toen deed ik dat op mijn eentje.  Zou het nu niet meer kunnen, zo alleen afzien, gedeelde smart is halve smart zeggen ze, en indeed, they are right.  Kweet dat ik toen tegen een gemiddeld tempo zwom van 1'28-1'29/100m.

Ik was dan ook benieuwd wat het nu ging worden, ditmaal was het "slechts" 20'. Dat is toch 10' minder dan een half uur, maar dan toch weer lang genoeg om stilletjes te "sterven". Ik zwom samen met Tim en Erik Thijs.  Vertrok samen met Tim terwijl Erik 20" na mij vertrok.  Tim zwom naar gewoonte weg en Erik bleef +/- op dezelfde afstand hangen.  Lang bleven we gelijk op gaan.  Na een goeie 10' nam hij plots een hele hap uit mijn voorsprong door 25m in Tim zijn voeten te gaan hangen.  Ik probeerde dat ook maar het gevolg was dat de volgende 25 helemaal naar de kl** was.  1000m in 15'01 en met nog een minuut of 2-3 te gaan Thijske in mijn voeten.  Uiteindelijk was het verdict 1350m in 20'21".  Dat is tegen 1'30 en een half/100m.   Volgende keer, binnen een week of 8 is er een nieuwe test en hopelijk gaat het dan iets sneller.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Het was voor mij ook al heel lang geleden dat ik in het zwembad nog zo dood ben gegaan. Ik heb vandaag nog pijn op de rugspieren. Gelukkig vielen de tijden wel mee! Maar toch bedankt aan Eric en Wilfried om een beetje voor lokaas te spelen tijdens die 20min. ;-)
Tim

Jelle, Jarno en Wilfried zei

Ge hebt ons dan ook met huid en haar verslonden

Anoniem zei

tegen volgende week zijn de resultaten verwerkt.
Zwemcoach