woensdag 3 november 2010

Try This

Meestal is't van don't try this at home, wel ik zou nu eens willen dat ge't wel probeert.  En wel het volgende.  Gisteren een fietstrainingske gedaan op de rollen, de volgende, van de site van JTTL afgehaald, eentje ontsproten aan het brein van de heer Appermans.
* 10' Wu
* 5 x (30sec alleen met rechter been + 30sec beide benen + 30sec alleen met linker been trappen + 30sec met beide benen) aan een TF die tussen de 50 en 60 rpm ligt

* 5 min ontspannen losrijden
* 5 x een maximale versnelling van 10 tot 12 sec met als doel een zo hoog mogelijke TF behalen (een max van 180rpm is mooi, van 190 is goed, van 200 is sterk en + 205 is super) … na iedere sprint 3min losrijden.
* 5min ontspannen peddelen
* 5 x (20sec alleen met rechter been + 40sec beide benen + 20sec alleen met linker been trappen + 40sec met beide benen) aan een TF die tussen de 80 en 90 rpm ligt
* 5min losjes rijden

Het gaat mij vooral over dit stukje :
5 x een maximale versnelling van 10 tot 12 sec met als doel een zo hoog mogelijke TF behalen (een max van 180rpm is mooi, van 190 is goed, van 200 is sterk en + 205 is super) … na iedere sprint 3min losrijden.

Ikzelf haalde 181-181-182-181-186.  Ik zou eigenlijk eens willen weten hoeveel iemand anders zou halen.  Ik vond 186 al verschrikkelijk, kan me bijna niet voorstellen, pas op er zullen er wel zijn, dat er iemand 200 haalt.  Ik zou zeggen try it en let me know.

4 opmerkingen:

Mario zei

Na een paar sessies ga je merken dat je vlug progressie maakt ... probeer nu die 190 te breken en dan naar die 195 ... 200 zal gezien je "masterjaren" iets moeilijker worden ... laat dat aan die jonge mannen van deze morgen over ;)

Mario

Anoniem zei

Tis niet om u te ontmoedigen, maar in de tijd dat ik deze trainingen van Mario meerdere keren moest doen haalde ik 218-219. Het enige nadeel: je staat met je rollen 2m verder... .

Tim

Jelle, Jarno en Wilfried zei

@ Tim, dat van die 2m verder dat had ik nu ook al aan de hand.

In de tijd waard ge wel 20 jaar jonger dan deze "ouwe" hé of mss hebt ge gewoon meer talent :-)

The Flying Pig zei

Vandaag heb ik dit serieke eens geprobeerd en ben tot volgende cijfers gekomen. 185/186/193/191/193.
Nadat ik terug bij mijn positieven was stond ik zelf versteld van de snelheid die ik nog kon ontwikkelen.
Alleen de eerste twee reeksen stond ik in een zwaarder verzet en raakte ik dus niet hoger.
Op naar de 200.
CU Pontje