woensdag 24 november 2010

Doelen

Af en toe eens, zeg maar 1 keer per jaar uw doelstellingen formuleren voor het volgende tri jaar kan eens gene kwaad.  Wat willen we en is het dan ook realistisch genoeg en kunnen we de gevraagde arbeid om die doelen te bewerkstelligen ook leveren.  Want een doel vooropstellen dat je toch niet kan halen is niet echt goed voor de "moral".  Ge maakt uzelf iets wijs waardoor ge achteraf door het niet halen van uw "goal" nog dieper wegzakt in de miserie die je jezelf  hebt wijsgemaakt.  Dus met beide voeten op de grond een realistische kijk nemen is de boodschap.  Daarom ook deze blog. Mensen die een coach, trainer hebben kunnen hun doelen daar laten toetsen. Vindt de trainer dat je dit aankunt of niet, hij heeft meestal een meer nuchtere kijk op de zaak dan de atleet zelf.  Ikzelf laat het aan jullie over of het volgende realistisch is of nie.

Volgend jaar is er slechts 1 wedstrijd die erom doet en dat is IM Klagenfurt.  Mijn beste tijd van 10u56' van intussen al 2 jaar geleden moet er aan. Ik droom van een tijd onder de 10u maar weet ook dat dan mijn lopen een stuk beter zal moeten.  Met een achillespees die nog steeds niet 100% te vertrouwen is ga ik voor dat onderdeel voorlopig nog niks qua tijd plannen.  Voor het zwemmen en fietsen doe ik dat wel.  Tis simpel, onder het uur zwemmen (58-59') en onder de 5u fietsen (+/-4u55).
Dit opschrijven is vrij simpel, de uitvoering ervan zal een ander paar mouwen zijn.

5 opmerkingen:

The Flying Pig zei

Dat vind ik een goed plan.
Nice is wat tegengevallen qua prestatie, dus Roth moet beter. Dit stel ik voorop voor Roth: 1hr02 zwemmen, 5hr fietsen en dan 4Hr op de marathon dat geeft met T1 en T2 ongeveer 10hr15.
Let the beast go

Mario zei

Je moet zeker voor sub 10h gaan !!! Is zeker realistisch. Trager is voorlopig geen uitdaging. Een doel moet idd realistisch zijn, maar tegelijk ook uitdagend genoeg om je te motiveren om elke dag een triatleet te zijn.

Meer advies nodig ? Binnen je club is er voldoende volk die je verder kunnen helpen ;-)

Ik heb wel iets in gedachte dat je kan helpen ...

Anoniem zei

Pontje, ik had voor mezelf ook 10h15 vooropgesteld...dat gaat spannend worden volgend jaar!!!
kijk er naar uit maar zal dringend terug als een triatleet moeten gaan leven.
Adios

Kurt

Anoniem zei

T ga plezant worden ginder , gij den haas en ikke de jager met heel wa cartouchkes.
Ironmac

The Flying Pig zei

@Kurt, Ik ken dat gevoel al moet ik zeggen dat het hier aardig lukt om regelmaat in te bouwen.
Volgende week twee weken naar het hooggebergte en daar ga ik vooral lopen en skiën want het is er te koud om te fietsen en vanaf dan is het serieus trainen geblazen.
In januari ben ik effe in het land en kunnen we misschien eens samenkomen ofzo, kwestie van wat bij te praten.
Hopelijk kunnen we allemaal onze doelen waarmaken en wordt 2011 een supersportjaar.
CU Pontje