woensdag 13 januari 2010

Tabata or 30/30

De laatste keer Tabatasprints, twas al een week of 2 geleden. Tijd dus om nog eens hard te gaan op de rollen, en als ik hard zeg bedoel ik ook hard, lees afzien. Neen geen Tabatastuff deze keer maar een serie 30”/30”. Ik had het er nog met Mario over gehad, eigenlijk hij met mij en hij vond dat ik beter een variatie op de sprintjes deed omdat dit toch een beetje te veel van het goede was. Maar, jaja er is een maar, tegelijkertijd is een prikkel een prikkel en variatie in die prikkels doet leven zal ik maar zeggen. Hij stelde een 30”/30” voor en wie ben ik dan om dat niet eens uit te proberen.
Mijn benen waren niet echt goed en de hf ging maar mondjes maat omhoog in de opwarming. Ik gooide er nog een setje kracht tussen. 4x3’(1’ rechtstaan @ 55-60 rpm, vervolgens al zittend @ 60-65 rpm en om te eindigen 1’ aan een rpm van 115-120) dit dus 4 keer achter mekaar om dan direct over te gaan tot de main set van ?x30/30. Hoe veel keren ik ging doen, wist ik nie op voorhand, zou wel zien, 10 leek me een mooi getal.
30” dus heeel heel hard maar toch net nie voluit gaan en dan 30” uitbollen, uithijgen en stilletjes aan de trapfr. Weer wat hoger brengen en dan weer die halve minuut ervoor gaan. Het ging eigenlijk wel goed maar na 6 keer ging de hf al boven de 170 en fel zakken deed hij al niet meer in de 30” rustig. Na 30’ totaaltijd hield ik het voor bekeken. Het was genoeg geweest en mijn rollen stonden een halve meter meer naar voren dan waar ze stonden toen ik begon. Dacht dat ik er 10 gedaan had maar het zal het O2 tekort geweest zijn dat ik mij vergist had, het waren er dus uiteindelijk 8.
5’ easy, zeg maar very easy en toen nog eens een setje kracht. Hetzelfde als hierboven beschreven maar dan 1x en alles 2’ ipv 1’.
Dan uitbollen.
Rpm tijdens de set liep van 140 in het begin terug tot net iets boven de 130 op het einde. Max Hf was 174. In tegenstelling tot de T sprints was ik niet zo kapot na de training en is dit zeker een heel goed alternatief. Maar wil je toch eens het snot en allerlei ander lichaamsvochten van je gezicht willen vegen , doe dan de Tabata.

164 dagen tot IM : bovenstaande rollensessie en een body workout

Geen opmerkingen: