dinsdag 19 januari 2010

Glè Berg

161 dagen tot IM : Met de mtb op pad en voor het eerst met de Garmin. Het werd een easy ride van 2hr05 waarin ik ondervond dat ik dringend de instellingen van dit gadget moest nakijken want om de km da getril op uwe pols in’t fietsen, dat zijt ge rap moe. Bij thuiskomst dan nog een uurtje bezig geweest met instellingen en software van de Forerunner.

160 dagen : rustdag, te fel gevierd gisterenavond .. kan daar nie meer goed tegen, de ouderdom????

159 : 40’ steady run, nu blijkt da getril niet op mijn zenuwen te werken. In’t lopen is dat vree gemakkelijk.

158 : Wou een krachttraining doen op de rollen maar verkoos uiteindelijk toch om op de weg te gaan. Koos Glè berg zoals wij zeggen uit als oefenterrein. Na een goeie 30’ opwarming deed ik 8 beklimmingen. De klim is 1.03km lang.
1ste : groot verzet en laag rpm, blijven zitten. Intensiteit : steady
2de : hoge trapfrequentie, zo soepel mogelijk naar boven rijden. Ge moogt daar wat in overdrijven, souplesse ten top. Je voelt duidelijk dat ook bij soepel rijden kracht komt kijken. Intensiteit : moderate
3de : opnieuw groot verzet en weinig omwentelingen maar ditmaal rechtstaan. Intensiteit steady 4de : zo snel mogelijk klimmen, eender welke versnelling, zittend of staand. Intensiteit : hard, maar zeker nie voluit +/- 90%
Dit dus alles 2x en daarna terug een 30’ losrijden. Recuperatie bestond erin gewoon terug naar beneden rijden, wel lichtjes mee peddelend zodat de beentjes niet helemaal vast kwamen te zitten.

Dan stond er nog een zwemtraining op het programma met vooral werken aan een iets andere techniek. Het werd dus een easy training met steeds opletten dat ik mijn arm niet overstrek, moet dus zeker dieper insteken. Met peddels lukt dit goed, erzonder iets minder al moet ik zeggen dat het op het einde van de training beter lukte maar af en toe zat ik er weer volledig naast. Niet gemakkelijk iets afleren wat ge al jaren doet.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wil als ik via je link ga kijken op Garmin Connect dan staat je training van de Gléberg in miles.
Je looptraining staat wel in Km.
Groetjes, Pontje

Jelle, Jarno en Wilfried zei

Ik geloof dat ik toen de instellingen nog nie had aangepast voordat ik de training opsloeg, dus blijft die voor iedereen in miles staan.