zaterdag 23 januari 2010

De laatste 4 dagen

Mijn Lanza-vrienden zitten momenteel in warmere oorden. Norbert zit voor een week of 7 in Benidorm en Marc heeft al lang zijn hart verloren aan Lanzarote en is daar nog maar eens een weekske trainen. Intussen doen wij hier deftig verder. Een klein "lang" updatetje. Een mens maakt al eens wat mee hé!

157 dagen tot IM : Mijn langste loopje tot nu. Een LSD van 1hr25’. Ging goed en toch wat heuvelachtig gelopen, had hf goed onder controle. Komt mss door de Garmin? Na het lopen een half uurke lekker easy spinnen op de rollen. Toen nog een body workout.

156 dagen : Moe thuis gekomen na het werk, fut was er uit. Geen probleem, gewoon een rustdag van gemaakt. ‘t Wordt tijd dat de “slimste mens” gedaan is, dan kan ik eens op tijd mijn bedje in. Heb da nodig, veel uren slaap.

155 : al een heel andere mens na de rustdag. Dikke 40K op souplesse gereden met als intensieve prikkels een 5 tal korte sprintjes bergop.
’s Avonds dan met de coaches aan de zijkant een zwemtechniektraining. Nadenken wat ge aan het doen zijt tijdens het zwemmen, tis eens wat anders dan met uwe kop naar beneden zitten te dromen en zo vergeten hoeveel lengtes ge nu ook al weer had.

154 : Long easy ride. Het ging allemaal smoot en easy tot ik na bijna 20K plat viel. Shit was dat al lang geleden, zo lang dat ik het me niet meer herinner. Andere binnenband erin, hup oppompen en dan … breekt het ventieltje af. Pssssss terug plat, opnieuw shit man. Khad maar ene binnenband bij, mijne gsm thuis laten liggen wegens zo goed als plat. En nu?? Boeltje bijeen gescharreld en te voet verder. Eerste meneer die ik tegenkwam, gevraagd of hij een gsm bij had en naar Els gebeld. Was nog maar net terug aan’t stappen en er stopte een fietser naast mij. What’s wrong? Uitleg gedaan en van de sympathieke meneer een binnenbandje gekregen. Zijne naam? Een ex vertegenwoordiger van Fondriest fietsen, bij zijn volgende bezoek aan Rampen kan hij daar een binnenbandje oppikken op mijn kosten, hebben we zo afgesproken. Ikke dus terug op pad, Els tegengekomen, terug naar huis gereden, nieuw reservemateriaal gepakt en de rit verder afgemaakt.
Wat hebben we geleerd vandaag?
Ten eerste : beter 2 binnenbandjes in de tas dan 1
Ten tweede : pak altijd uwe gsm mee
Ten derde : in deze vaak zo wrede wereld bestaan er nog altijd goei zielen die u willen verder helpen.
Zie je de volgende keer iemand langs de weg met pech, mss effe vragen of alles in orde is?

Geen opmerkingen: