maandag 24 maart 2008

Zwemloop Roosendaal

Vanmiddag voor het eerst in mijn leven aan een zwemloop deelgenomen. 500m zwemmen en 5K lopen. Ook Ludo en Mario waren aanwezig.

De 500 zwemmen liepen niet goed, ik kon nog maar eens niet afzien. Kweet niet hoe dat komt, maar het zat er niet in. 7’19 was het verdict en daar was ik niet echt content mee. De wissel verliep ook al niet goed en de eerst Km tegen de wind in waren echt moeilijk. Kwam niet in’t ritme en weerom, kon niet diep gaan.

Bij het keerpunt na 1.250km zag ik dat oude krijger Ludo reeds kort genaderd was. Shit, ook da nog. Met de wind in de rug ging het blijkbaar beter, ik kwam meer in een fatsoenlijk loopritme en kon mijn voorsprong op de Mauermaker consolideren.

2de ronde, opnieuw dat stuk tegen de wind in. Ik koos halverwege om te “stayeren”. Het plan was van effe uit te blazen en dan met wind mee alles eruit. Ludo was intussen tot op een meter of 20 genaderd bij het keerpunt. Dichter zou hij niet meer komen maar het heeft verdomme moeite gekost. Ik liep 19'55 over de 5K en dat met amper 4 looptrainingen deze maand in de benen. Ge moogt daar dan ook niet meer van verwachten

Mijn beloning was dan een derde plaats bij de H40. Mijn eerste wedstrijd als veteraan en al direct op’t podium. En dan verliep het nog niet zoals ik had gewild. Maar toch een mooie opsteker.

Met dank aan “oude krijger” Ludo om nog eens samen af te zien.

Dat Jarno baat heeft gehad bij de zwemtrainingen op woensdag door Mario bewees hij door op zijn 100m zijn PR met een dikke 30” scherper te stellen.

1 opmerking:

Anoniem zei

MERCI MARIO...
MERCI MARIO...
MERCI

Jarno