woensdag 5 maart 2008

Tijdrijden

Zaterdag zullen we weer eens het beste van onszelf geven in een 20K lange tijdrit. Het afsluitende onderdeel van onze wintersprint

Net als in het lopen is de winnaar reeds op voorhand gekend. Mario Appermans zal, en enkel brute pech zal hem kunnen stoppen, met 100% zekerheid de beste tijd op zijn naam schrijven en in één ruk dan ook het eindklassement winnen.

Maar daarachter wordt het sowieso spannend.

Laat ons eerst eens even de tenoren voor de tijdrit op een rijtje zetten.

Ikzelf : steeds garant voor een top 3 plaats sinds het begin van het wintersprintgebeuren. MAAR, en dit in hoofdletters. Zal mijn blessure roet in het eten gooien of niet en zal ik dan voor het eerst in jaren niet op het podium staan van de tijdrit. De volgende dagen zullen waarschijnlijk meer duidelijkheid scheppen, maar ik ga de boel zeker niet forceren met het oog op het verdere seizoen.

Marco Velo : had vorige zaterdag een verschrikkelijk slechte dag in Heusden. Nog maar eens ziek deze week. Ik kom de Heer Velo dan ook regelmatig tegen in de Rue du Misère, vrij vertaald, het Sukkelstraatje. Ook voor hem zullen de komende dagen van belang zijn ivm zijn genezing. Dus weer een ?

Lieven : zal er naar alle waarschijnlijkheid staan en nu de 2 vorige wat scherpte missen zie ik hem 2de eindigen.

Misschien dat Jens en Jimmy nog wat buskruit in de benen hebben of Ludo en Luc P kunnen misschien nog voor een verassing zorgen.

Als we naar het eindklassement kijken zien we Mario de wintersprint winnen. Plaats 2 zal voor Jens zijn en nummer 3 voor Jimmy. Lieven valt net naast de trapjes en verder Marc, Ikzelf.

En Free Willy dan hoor ik jullie vragen. Nu onze inside informant heeft laten weten dat William vrijdagavond de Leffe plas zal moeten helpen ledigen zodat de tijdrit van zaterdag ofwel in de Leffe zal vallen ofwel een hoe geraak ik van die hoofdpijn verlost ritje zal worden.

Allez

Pronostieken maar !

2 opmerkingen:

Anoniem zei

1. Mario
2. Jimmy
3. Jens
Dit op voorwaarde dat Wilfried niet 100%. Als hij 100% is zie ik hem op 2 en Jimmy op 3.

Kurt

Anoniem zei

Fietsen:

1) Mario
2) Lieven
3) Jens
4) Wilfried
5) ikke (?)

Eindklassement:

1) Mario
2) Jens
3) Lieven

Voor het eindklassement heb ik nooit beter gedaan dan een 7de plaats, waarbij ik iedere keer mijn jaarlijks pakske slaag kreeg in de tijdrit. Ik tuimelde dan steeds een 5-tal plaatsen naar beneden. Ik teken er dus voor dit jaar de schade te beperken.
Groot vraagteken plaats ik achter Roel. Zou onze neo-zltc'er en ex-coureur zijn geweer al voldoende geladen hebben?

groeten

Jim