donderdag 27 maart 2008

Parcoursverkenning

Een zeer lichte motregen (zo licht dat de straat er zelfs niet nat van werd) viel naar beneden toen ik vanmiddag op de fiets sprong om het parcours in Herderen te gaan verkennen.
Via Munsterbilzen, Eigenbilzen, Mopertingen reed ik naar Membruggen om daar op het parcours aan te sluiten.

Het stuk verkaveling dat ik als eerste deed is het eerste "zware" stuk bergop. Nu, veel zal afhangen hoe de wind daar zondag zal staan. Heb je hem daar in't nadeel dan zal het zeer zwaar worden. Ze beloven trouwens zondag een matige wind (dat is een windsnelheid tss de 13-28km/u). In Herderen zelf dan, de eerste klim, is niet van de poes. Gewoon in wedstrijd tempo naar boven rijden en ze gaan er daar al vanaf vliegen. Als je daar kan demareren ben je wel echt heel sterk. Niet vergeten, we moeten er drie keer naar boven. Verder volgen er nog enkele stukken bergop met daarin 2 zeer korte kuitenbijters die er voor zullen zorgen dat de benen redelijk naar de vaantjes zullen zijn als ze aan't lopen beginnen.

Conclusie : op trainingstempo is dit allemaal goed te doen, maar in wedstrijd zal't andere koekenbak zijn. Mario heeft een parcours en wedstrijd uitgetekend die hem op het lijf geschreven staan, daar ben ik nu nog vaster van overtuigt. Er gaan er daar veel hun tanden kapot bijten !!!

De motregen ging op 10K van thuis over in serieuze regen, maar ik kon toch mijn 80K afmaken, en dat was al weer lang geleden.

1 opmerking:

Anoniem zei

Amai mijn benen. Ze voorspellen al een heel winderige en zeer natte wedstrijddag. Dit gaat kapotmakerij worden. Maar ja, anders weten we niet waarvoor we het doen zeker ? Ik denk dat ik nen turbo op mijne fiets ga installeren. Zal niet opvallen zeker want niemand kijkt toch naar mij. Plan B is te zorgen voor een duwer op iedere helling, dus bij deze een oproep aan iedere potige man/vrouw die me enkel maar 3 keer moet duwen. Over vergoedingen valt te praten natuurlijk.

Witse