zondag 23 maart 2008

Weermannen-vrouwen

Het weer voorspellen is geen sinecure. Zeker niet als er maartse buien in de la liggen te wachten tot ze uitgelaten worden.

Het was gisteren niet anders. Men voorspelde koud en nat weer. Geen weer om een mens op een fiets te zetten en er door te jagen. Na het zwemmen in Millen leken de Armands Piens van deze tijd gelijk te krijgen. Inderdaad, nat en koud. Geen fietsen vandaag, toch zeker niet op de weg.

Dus bibi de rollen op. Wist ik veel dat ze het weer bij het verkeerde eind zouden hebben. Om een lang verhaal kort te maken. Een nieuw record werd gevestigd. 2hr36' lang reed ik me letterlijk het snot uit de neus in een rollensessie die er wezen mag (zie online trainingsdagboek).

Vandaag scheen de zon, en bleef het droog, maar ook de paashaas deed zijn best om overal eieren neer te droppen zodat een half uurke lopen de max was wat er in zat wat trainen betreft.

Wat het morgen weer zal zijn, kweet het niet. Om toch iets om handen te hebben zal ik voor het eerst aan een zwemloop deelnemen.
Ik weet niet wat het is de laatste tijd, heb moeite om zelfs het simpelste schema te volgen. Moet telkens maar schuiven en laten vallen. Aan de motivatie ligt het niet want anders hou je het geen 2hr36 uit op de rollen. Is het beter zo, ik weet het niet. Ik heb constant het gevoel dat ik nie genoeg train, te weinig doe. Misschien dat ik in het verleden te veel deed ? De toekomst zal het uitwijzen of we goe bezig zijn of nie !!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste Will,

Ik heb zeker de wijsheid niet in pacht laat staan dat ik kan terugvallen op iets wat ervaring. Ik heb ook geen kaas gegeten van trainingsmethodes e.d. want anders zou ik jou niet om raad vragen MAAR ...
ik mis de laatste iets bij jou en dat is het plezier om deze harde sport te beoefenen. Je bent gedreven genoeg zelfs zozeer dat je ik mijn bewondering voor jou niet onder stoelen of banken kan steken MAAR.... moet de lat werkelijk zo hoog liggen.
Jij kent mijn mogelijkheden redelijk goed soms bangelijk goed en jij weet op bepaalde ogenblikken of het teveel of te weinig is MAAR ... hoe goed ken je zelf?
Ik ben er zeker van dat je Ironman aankan MAAR ... als je een half uur of zelfs veel later aankomt dan voorzien ben je ook over de finish geraakt. Is het dat niet wat telt ? Soms is de voldoening van de prestatie belangrijker dan de behaalde tijd.
Zoek het plezier Wil!

Witse

Anoniem zei

Witse neemt me de woorden uit de mond Wilfried. Ik volg je Blog en mij lijkt het alsof je té fel bezig bent om nauwgezet je schema te volgen en dat de "goesting" op den duur verloren gaat. Pas op, ik heb ook jaren op dezelfde manier gesport (en was meestal op het moment van de waarheid "over m'n top"), maar ik ben er zeker van dat je met minder trainingsuren maar met de juiste "kern"-trainingen op het juiste ogenblik minstens even ver geraakt. Ik weet echter hoe moeilijk het is om te weerstaan aan de in het triathlon-"milieu" gebruikelijke "hoe meer trainingsuren hoe beter"-syndroom. Bovendien kan ik me niet van de indruk ontdoen dat de zltc-wintersprint -en de (zelf opgelegde druk) om daarin goed te presteren- voor een stuk een rustige opbouw tijdens de wintermaanden stoort.

Raymond