vrijdag 2 november 2007

Day 2 : run 2

De foto is een afbeelding van de Samhain. Hij ligt aan de oorsprong van Halloween, Allerheiligen en Allerzielen, maar daarvoor moeten we ver terug in de tijd. De tijd van de Kelten. Op deze dag vierden zij Samhain.

Bijna een uurtje gelopen vandaag. Blijkbaar komt er weinig reactie op mijn uitdaging. Veel mensen hebben waarschijnlijk schrik voor blessures. Kan daar alleen op zeggen dat die kans er natuurlijk wel in zit. Maar die is er ook als je 3-4 trainingen per week doet. Belangrijk is dat je tempo’s niet te hoog liggen en je regelmatig dagen inlast van een half uurke loslopen. Ik loop mijn meeste trainingen tussen de 5’ en 6’/km.(dit is natuurlijk wel wat afhankelijk van je niveau, maar als je in het seizoen je lange trainingen tegen bv 4’30/km afwerkt dan lijkt het mij logisch dat je dit nu NIET doet). Ik weet dat voor sommigen tegen 6’/km lopen geen lopen meer is en dat ze dat ook weigeren te doen. Maar dit is basistraining en dan is het ook niet nodig van sneller te lopen of denk je dat de Bekes en Vanhoenackers van deze planeet in de winter tegen 4’/km lopen, forget it !

Misschien ook nog een nuttige opmerking maken, een hartslagmeter dient om je aan je vooropgestelde hartslagniveaus te houden tijdens de training en niet om achteraf te bekijken om te zien aan welke hartslag je gelopen hebt, dan kan je beter je geld aan andere zaken uitgeven.

Geen opmerkingen: